Kandydat może swobodnie pytać rekrutera o kluczowe sprawy

Rozmowy kwalifikacyjne nie są już jednostronnymi przesłuchaniami. Pracodawca powinien pamiętać, że dobry kandydat zwykle przebiera w ofertach.

Aktualizacja: 29.08.2021 21:51 Publikacja: 29.08.2021 21:00

Kandydat może swobodnie pytać rekrutera o kluczowe sprawy

Foto: Adobe Stock

Badania Pracuj.pl wskazują, że z ogłoszenia o pracę kandydat nie dowie się wszystkiego, co go interesuje, jeśli chodzi o warunki nowej pracy. Czego brakuje? Tylko 53 proc. ofert zawiera tak podstawową informację, jak lokalizację firmy, a jedynie w 8 proc. mowa jest potencjalnym wynagrodzeniu. Tymczasem 70 proc. szukających pracy chciałoby z góry wiedzieć, na jakie zarobki mogą liczyć.

Dobrym czasem do zapełnienia tych luk może być pierwsze spotkanie z rekruterem. – Rozmowa rekrutacyjna służy obu stronom, a spotkanie jest najlepszą okazją dla kandydata do zweryfikowania pracodawcy, a szczególnie przyszłego przełożonego – podkreśla Magdalena Jarczak, dyrektor HR w Grupie Aterima. – Sam proces rekrutacji przeszedł ogromne zmiany. Teraz – w większości przypadków – to pracodawca musi wykazać atrakcyjność oferty dla potencjalnego pracownika – zaznacza.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Poszukiwanie pracy
Na rynek pracy ruszyła jesienna fala młodych kandydatów
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Partnera
SHEIN Rozwija Centrum Technologiczne w Europie: Trwa rekrutacja polskich ekspertów IT
Poszukiwanie pracy
Rekrutacja coraz dłuższa i bardziej frustrująca dla kandydata
Poszukiwanie pracy
Przybyło ofert pracy. Kogo najbardziej szukają firmy?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Poszukiwanie pracy
Płaca w IT jest prawie dwa i pół razy wyższa niż w firmach odzieżowych