Turystyka kulturowa i piłka nożna wypromują "Niemcy – kraj kultury i sztuki”

Wyjątkowe walory życia artystycznego i kulturalnego Niemiec są magnesem przyciągającym turystów zagranicznych. Mają one 11-procentowy udział w podróżach kulturalnych Europejczyków, co daje im pierwsze miejsce w tej kategorii.

Publikacja: 01.03.2024 12:18

Turystyka kulturowa i piłka nożna wypromują "Niemcy – kraj kultury i sztuki”

Foto: Dagmar Schwelle, DZT

Spośród 173 milionów podróży kulturalnych Europejczyków na całym świecie w 2023 roku w wypadku 18,7 miliona celem były Niemcy. Dało to im to 11 procent udziału i jedenasty raz potwierdziło, że są w tej dziedzinie pierwsi. Wycieczki miejskie stanowią ważny segment niemieckiej turystyki przyjazdowej - z łącznej liczby 31,5 mln wyjazdów wakacyjnych Europejczyków do Niemiec w 2023 r. 12,9 mln wyjazdów odbyło się do metropolii (41procent) – wyliczyła Niemiecka Centrala Turystyki (DZT).

Czytaj więcej

Niemiecka Centrala Turystyki: Turystów ciągnie do naszych miast, wykorzystamy to

DZT postanowiło wykorzystać ten trend i wzmocnić pozycjonowanie Niemiec jako „kosmopolitycznego i zrównoważonego kierunku podróży kulturalnych w roku 2024”.

Niemcy pochwalą się przed kibicami i turystami swoją kulturą

- Turystyka kulturalna i miejska będzie trendem wśród europejskich turystów w 2024 roku. Tak wynika z analiz Europejskiej Komisji ds. Turystyki, które zawarto w badaniu „Monitoring sentiment” dla podróży po Europie przeprowadzonym w październiku 2023 roku – wyjaśnia prezes DZT Petra Hedorfer, cytowana w komunikacie tej instytucji. - W tym kontekście Niemcy mogą zdobyć jeszcze większą popularność dzięki szerokiej ofercie historycznych dóbr kultury, obiektów światowego dziedzictwa kulturowego UNESCO i niezwykle ożywionej scenie artystycznej. Ponadto w ciągu roku odbędą się wydarzenia i rocznice, które już teraz cieszą się dużym zainteresowaniem na arenie międzynarodowej. Szczególnym wydarzeniem będą Mistrzostwa Europy w piłce nożnej wraz z programem kulturalnym, który zgromadzi ludzi również poza stadionami na ponad 300 wydarzeniach, które związane będą z piłką nożną.

Badania przeprowadzone w 18 krajach przez Instytut Sinus na zlecenie DZT potwierdzają duże zainteresowanie kulturą i podróżami. 76 procent ankietowanych chciałoby, aby miejsce ich wypoczynku było zróżnicowane kulturowo, 79 procent z wyprzedzeniem zapoznało się z ofertą kulturalną w miejscu, w którym spędza wakacje, a 78 procent szukało informacji o tradycjach i zwyczajach kulturowych danego regionu.

Od kwietnia 2024 r. nowa kampania „Niemcy – kraj kultury i sztuki” zaprezentuje kosmopolityczną scenę artystyczną, jako istotny element jakości życia w miastach i regionie oraz podstawę tożsamości na obszarach wiejskich.

Czytaj więcej

Niemcy wykorzystają piłkę nożną do turystycznego promowania kraju

Nacisk będzie położony na aspekty nowoczesności, czyli na centra kulturalne, w których gromadzą się artyści z całego świata, sztuka w przestrzeni publicznej, nowoczesny duch winiarzy w tradycyjnych krajobrazach kulturowych lub wydarzenia muzyczne cieszące się międzynarodowym uznaniem.

Obiekty UNESCO — historia, tradycja, zrównoważona kultura

Z drugiej strony kampania DZT „52 obiekty światowego dziedzictwa UNESCO w Niemczech” porusza aspekty ochrony zabytków, kultywowania zwyczajów i tradycji oraz zrównoważonej kultury i przyrody. W ramach kolejnej kampanii DZT „Zostań na dłużej” opracowano osiem tras wycieczkowych, które mają zachęcić do dłuższego pobytu w Niemczech. Jest to również główny cel kampanii DZT na rzecz zrównoważonego rozwoju „Simply FEEL GOOD” (Po prostu poczuj się dobrze), która promuje certyfikowane miejsca i oferty turystyczne – czytamy w komunikacie DZT.

Podczas UEFA EURO 2024 w dziesięciu niemieckich miastach, w których będą rozgrywane mecze, będą organizowane dla zagranicznych gości imprezy kulturalne. Będą oni też zachęcani do zwiedzania miast i ich okolic, a tym samym wydłużenia pobytu w Niemczech.

Czytaj więcej

Niemcy: Mamy dużo kultury i obiektów UNESCO i nie przestaniemy się nimi chwalić

Kolejnym tematem kulturoznawczym DZT w 2024 r. jest jubileusz 250. urodzin Caspara Davida Friedricha. W 35. rocznicę upadku Muru Berlińskiego DZT zaprezentuje innowacyjne rozwiązania w regionach niegdyś oddzielonych wewnętrzną granicą niemiecką, szczególnie w coraz bardziej popularnym segmencie „workation”, łączącym pracę i wypoczynek. Z myślą o roku 2025 r., DZT promować będzie Chemnitz jako Europejską Stolicę Kultury.

Spośród 173 milionów podróży kulturalnych Europejczyków na całym świecie w 2023 roku w wypadku 18,7 miliona celem były Niemcy. Dało to im to 11 procent udziału i jedenasty raz potwierdziło, że są w tej dziedzinie pierwsi. Wycieczki miejskie stanowią ważny segment niemieckiej turystyki przyjazdowej - z łącznej liczby 31,5 mln wyjazdów wakacyjnych Europejczyków do Niemiec w 2023 r. 12,9 mln wyjazdów odbyło się do metropolii (41procent) – wyliczyła Niemiecka Centrala Turystyki (DZT).

Pozostało 89% artykułu
Popularne Trendy
W Grecji najchętniej odpoczywają Niemcy, Brytyjczycy i Bułgarzy. Polacy też to lubią
Popularne Trendy
Hiszpańska wyspa broni się przed turystami – część hoteli ma zniknąć
Popularne Trendy
Oczami turystów: Kraków i Warszawa na liście najtańszych w Europie na city break
Popularne Trendy
Turcja bije kolejne rekordy w turystyce. „Najlepszy początek roku w historii”
Popularne Trendy
Spacery w samym bikini po mieście? Włosi mówią „basta” i nakładają mandaty