Reklama

Zupełnie nowy świat

Aniela: W moim liceum w latach 90. każda dziewczyna mająca chłopaka na stałe brała tabletki. Matki zwracające uwagę, że to nie jest ani dobre, ani zdrowe, słyszały: „Mamo, daj spokój, co ty wiesz! Teraz są nowoczesne tabletki, dwufazowe!”. Cokolwiek to znaczyło.

Publikacja: 17.05.2024 17:00

Wyjątkowa jest mnogość produktów, idei i mód, które zalały Polskę na początku lat 90. Skończyły się

Wyjątkowa jest mnogość produktów, idei i mód, które zalały Polskę na początku lat 90. Skończyły się ograniczenia, jakie wprowadzał autorytarny system – i z tego cieszono się powszechnie. Ale podważone zostały dotychczasowe hierarchie, zagubiły się punkty odniesienia. Autorytety osłabły, niektóre zniknęły. Na zdjęciu: Warszawa, kampania prezydencka 1995 r.

Foto: Jakub Ostałowski/Forum

Rok 1987, pochód pierwszomajowy we Wrocławiu. Listki na drzewach bardzo jeszcze nieśmiałe, podobnie jak reżyserowany entuzjazm tłumu. Przewalają się tłumy pracowników stolicy Dolnego Śląska: Polar, Pafawag, rozmaite urzędy. Są też uczniowie.

– Razem z koleżanką niesiemy transparent „NAJLEPSI”. Obie reprezentujemy grupę prymusów ze szkoły podstawowej, do której chodziłam. To mi się najbardziej kojarzy ze szkołą czasów Jaruzelskiego – mówi Aniela.

Pozostało jeszcze 97% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Plus Minus
Suicydolog: Gdy ktoś zostaje skompromitowany, rozwiązaniem wydaje się zniknięcie
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Plus Minus
A jeśli partia Grzegorza Brauna będzie miała 20 proc. głosów w wyborach 2027?
Plus Minus
Prof. Góralczyk: Chiny chcą podbić świat robotami AI i energetyką jądrową
podcast
„Posłuchaj Plus Minus” – Żyjemy w terrorze wolności
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Plus Minus
„K-popowe łowczynie demonów”: Dobro i zło, jakich nie znaliśmy
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama