Reklama

Joanna Lipszyc: Ubiór to tylko pierwszy krok

W czasie kampanii wygląd często dominuje nad warstwą merytoryczną – mówi Joanna Lipszyc, doradca wizerunkowy.

Aktualizacja: 01.05.2019 08:10 Publikacja: 29.04.2019 18:36

Kolorowe skarpetki Justina Trudeau nie pozwalały wielu osobom skupić się na rozmowie

Kolorowe skarpetki Justina Trudeau nie pozwalały wielu osobom skupić się na rozmowie

Foto: fot. Łukasz Kamiński

Polska polityka powoli się profesjonalizuje. Czy dotyczy to też wyglądu?

Myślę, że polscy politycy dbają o swój styl bardziej niż kiedyś, niektórzy może nawet za bardzo. W tym sensie, że zbyt skupiają się na samym “opakowaniu” i to dominuje nad przekazem merytorycznym. Politycy czasem zapominają, że strój jest formą komunikacji, a nie celem samym w sobie. Strój mówi za nas, zanim się odezwiemy. Nie jest jedynie formą ekspresji, wyrazem osobistych preferencji, ale przede wszystkim komunikuje, kim jesteśmy. Jeśli wygląd ma komunikować, że ktoś jest politykiem, osobą poważną i odpowiedzialną za swój kraj i społeczeństwo, to strój powinien pasować do roli, jaką pełni. I jego dobór powinien podlegać takiej samej strategii, jak reszta komunikacji - tego co się mówi, o czym i kiedy.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
Sieci kampusowe – łączność skrojona dla firm
Polityka
Sondaż: Nawrocki może być lepszym prezydentem niż Duda? Wiemy, co uważają Polacy
Polityka
Obchody rocznicy Porozumień Sierpniowych. Prezydent Nawrocki atakuje Wałęsę
Polityka
Sondaż: Polacy wskazali, jaki rząd byłby obecnie najkorzystniejszy dla kraju
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Polityka
Jacek Cieślak: Środki z KPO w kulturze. Rosyjska ruletka za 102 mln zł. Wychodzą nowe absurdy
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama