Stowarzyszenie Koliber skupiające młodych ludzi o poglądach konserwatywno-liberalnych w opublikowanych w piątek ogłoszeniach prasowych (m.in. w "Rz") reklamuje akcję "Polska bez długu publicznego". Ogłoszenia okrasiło satyryczną karykaturą: leżąca w łóżku z Donaldem Tuskiem jego małżonka mówi: "No tak, przez tą twoją politykę wzrasta ci już tylko dług publiczny".
– Przez śmiech najlepiej dotrzeć do młodych ludzi i zwrócić ich uwagę na błędy rządu Tuska – mówi Igor Pawłowski, wiceprezes stowarzyszenia. – Moje pokolenie początkowo było zaślepione polityką miłości rządu PO, a teraz coraz bardziej dostrzega jego wpadki i zaczyna ostro krytykować premiera.
Na internetowym serwisie Ideosfera.pl należącym do Wirtualnej Polski, na którym Koliber prowadzi swoją akcję, podobnych pomysłów i komentarzy krytycznych wobec rządu jest sporo. – To, co się pojawia na portalu, jest w 100 procentach tworzone przez samych internautów. To typowy portal społecznościowy. Użytkownicy sami dyskutują na tematy, które ich zdaniem są obecnie najbardziej istotne – zaznacza Ireneusz Fryszkowski, koordynator serwisu.
Trzy razy 5 zł
Niektóre z internetowych żartów stają się hitami. Tak jak prześmiewczy slogan reklamowy wymyślony przez blogera Artura M. Nicponia: "Wszystko PO 5 zł – cukier, benzyna, chleb".
– Cukier i żywność drożeje na całym świecie, i to w skali niespotykanej, o 100 proc., także te podwyżki, które są u nas, są minimalne – komentował we wtorek Tomasz Tomczykiewicz, szef Klubu PO w wywiadzie dla wp.pl.