Maranowski został zapytany o to, czy temat uchodźców i paktu migracyjnego będzie kluczowy w kampanii wyborczej.
- Ta sprawa jest ważna dla wyborców. Zbiegło się to z obrazkami z Paryża, co zostało wykorzystane w marketingu politycznym przez wszystkie partie polityczne. Zwłaszcza przez Donalda Tuska, który odrobił lekcje z 2015 roku. Za co część jego wyborców postawiło mu zarzuty odnośnie mocnego języka, którego użył. Bardzo często mówi się, że media wytwarzają panikę moralną. Widzimy to przy okazji obrazków z Paryża, które są przejmujące i każdy z nas wyrobił sobie o nich opinię. A politycy próbują to podkręcić i stworzyć z tego temat, na którym będzie można jeszcze ugrać parę procent w sondażach - stwierdził specjalista.
Strategia Jarosława Kaczyńskiego, która polega na dzieleniu Polaków często się sprawdza
dr Paweł Maranowski, politolog z Collegium Civitas
Politolog dodał, że "na temacie uchodźców nie dużo da się już ugrać".