Reklama

Kumoch o incydencie w Przewodowie: Znikome prawdopodobieństwo, że się powtórzy

Szef prezydenckiego Biura Polityki Międzynarodowej Jakub Kumoch ocenił na antenie RMF FM, że "prawdopodobieństwo, że powtórzy się taka sytuacja, jak w Przewodowie (…) jest znikome". Polityk dodał także, że śledztwo w tej sprawie nadal trwa. - My też nie powiedzieliśmy, że na 100 proc. wiemy. Mówimy tylko, która teoria jest bardziej prawdopodobna - zaznaczył.

Publikacja: 21.11.2022 10:46

Kumoch o incydencie w Przewodowie: Znikome prawdopodobieństwo, że się powtórzy

Foto: PAP/Albert Zawada

adm

Jakub Kumoch, szef prezydenckiego Biura Polityki Międzynarodowej, jest zdania, że wprowadzenie w Polsce systemu wysyłania ostrzeżeń przed ewentualnymi nalotami w pobliżu granicy polsko-ukraińskiej byłoby "straszeniem mieszkańców przygranicznych miejscowości czymś, co nie nastąpi". - Byłby to tylko dzwonek, który ich budzi i przeszkadza. Na pewno nie prowadziłoby to do zwiększenia bezpieczeństwa - stwierdził polityk. - Pojawiał się kilkukrotnie taki postulat, że kiedy jest alarm przeciwpowietrzny w obwodzie lwowskim to również rozbrzmiewają syreny w naszych miasteczkach czy wsiach przygranicznych. Alarmy obwodach Ukrainy są codziennie, kilka razy dziennie - stwierdził Kumoch, dodając jednocześnie, że „nie mówi, że w gdzieś w pewnym momencie takie decyzje nie będą przyjmowane”. 

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Polityka
Gen. Mirosław Różański o dronie: Rosja nas testuje. Powinniśmy odpowiedzieć stanowczo
Polityka
Zbigniew Bogucki wyjaśnia co może zrobić rząd, by Karol Nawrocki nie wetował ustaw
Polityka
Sondaż: Polska nieobecna w Białym Domu. Kto, zdaniem Polaków, za to odpowiada?
Polityka
Senat szaleje na zakupach. Dziesiątki tysięcy gadżetów za setki tysięcy złotych
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama