Reklama
Rozwiń
Reklama

Antoine de Saint-Exupery. Mały Książę, czyli chłopiec, dla którego świat stracił głowę

Mija 75 lat od pierwszego wydania „Małego Księcia". Żadna świecka książka nie została przełożona na tak wiele języków – ok. 400. Trwa wyścig, kto pierwszy zbierze wszystkie tłumaczenia.

Aktualizacja: 13.10.2018 16:35 Publikacja: 12.10.2018 00:01

Z przeznaczeniem trzeba walczyć. Saint-Exupéry przy wraku samolotu na pustyni libijskiej. Rozbił się

Z przeznaczeniem trzeba walczyć. Saint-Exupéry przy wraku samolotu na pustyni libijskiej. Rozbił się w trakcie wyścigu, do którego przystąpił mimo ostrzeżeń wróżki

Foto: Eastnews

28 grudnia 1935 r. Antoine de Saint-Exupéry korzysta z usług wróżki. 35-letni wówczas pilot i pisarz słyszy, że czeka go katastrofa. Postanawia walczyć z przeznaczeniem, bo bezpośrednio po tej niekorzystnej przepowiedni idzie do apteki, chcąc kupić coś, co pomoże mu w kokpicie pilota walczyć ze snem – pragnie pobić rekord szybkości na trasie Paryż–Sajgon, za który francuskie ministerstwo wyznacza wtedy nagrodę 150 tys. franków.

Wsiada do kokpitu – zmęczony, niewyspany i niewystarczająco przygotowany do wymagającej podróży. Oszukać przeznaczenia się nie udaje – dwa dni później uderza w wydmę na Saharze w Libii.

Pozostało jeszcze 97% artykułu

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Plus Minus
Posłuchaj „Plus Minus”: Granice wolności słowa w erze algorytmów
Plus Minus
„Grupa krwi": Duch ludowej historii Polski
Plus Minus
„Mroczna strona”: Internetowy ściek
Plus Minus
„Football Manager 26”: Zmagania na boisku
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama