Reklama
Rozwiń
Reklama

Lasota: Odczłowieczanie uchodźców

Zajmowałam się kiedyś dysonansem poznawczym komunistów, a zwłaszcza tak zwanych eurokomunistów, czyli członków partii komunistycznych w Europie Zachodniej, którzy na przełomie lat 70. i 80. zachwycali się Związkiem Sowieckim, popijając espresso czy zajadając się paellą i croissantami.

Publikacja: 06.11.2015 00:59

Lasota: Odczłowieczanie uchodźców

Foto: Fotorzepa, Darek Golik

Oczywiście żaden z nich za żadne skarby nie pojechałby nawet na wakacje do Kraju Rad.

Dysonans poznawczy jest definiowany jako stan konfliktu psychicznego, pojawiający się, gdy jednocześnie występują co najmniej dwa elementy poznawcze niezgodne ze sobą. Pojęcie to ukuł Leon Festinger (którego miałam zaszczyt poznać) głównie w odniesieniu do grup społecznych i kultur, i jest to ciekawszy temat niż indywidualne przypadki. Historia socjologii i psychologii czy też psychologii społecznej, pełna jest eksperymentów, których wyniki są czasami fascynujące i zaskakujące. A czasami banalne. Bardzo lubię te wszystkie badania, które przekładają się na zachowania polityczne.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Promocja Świąteczna!

Wybierz roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Pierwszy rok 179 zł, potem 390 zł pobierane automatycznie co roku.

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Plus Minus
„Stara-Nowa Pastorałka”: Chrześcijanie mieli poczucie humoru
Plus Minus
„A.I.L.A.”: Strach na miarę człowieka
Plus Minus
„Nowoczesne związki”: To skomplikowane
Plus Minus
„Olbrzymka z wyspy”: Piłat wieczny tułacz
Plus Minus
Gość „Plusa Minusa” poleca. Michał Zadara: Prawdziwa historia
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama