„Stworzenia boże”: Przypływy i odpływy

Młody mężczyzna Brian po latach wraca do rodzinnego portu u wybrzeży Atlantyku. Tylko dlaczego jego powrót rozsadza zbiorowość od wewnątrz?

Publikacja: 28.07.2023 17:00

„Stworzenia boże”: Przypływy i odpływy

Foto: mat.pras.

Mieszkańcy położonej nad Atlantykiem irlandzkiej wioski rybackiej kultywują osobliwą tradycję, którą przekazują sobie z pokolenia na pokolenie. Nie chodzi bynajmniej o utrzymywanie się z połowów, bo to w społecznościach tego typu dość oczywiste. Mowa o zwyczaju wynikającym raczej z zabobonów. Otóż kolejne generacje mężczyzn, choć większość czasu spędzają w wodzie, nie potrafią pływać. Nikt ich tego nie uczy, ponieważ – jak powiada Aileen (Emily Watson) – to przynosi pecha. Gdy zatem lokalny chłopiec ginie w falach oceanu, opłakuje go cała wspólnota, mając zarazem świadomość, iż jego przypuszczalny zgon był wpisany w wykonywany przezeń fach. Ryzyko zawodowe, ot co. I choć śmierć młodziana ciąży nad miasteczkiem, to już nie pierwszy raz, kiedy ktoś umiera w morskich odmętach. Ostatni też pewnie nie.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Plus Minus
Tomasz P. Terlikowski: Adwentowe zwolnienie tempa
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Plus Minus
„Ilustrownik. Przewodnik po sztuce malarskiej": Złoto na palecie, czerń na płótnie
Plus Minus
„Indiana Jones and the Great Circle”: Indiana Jones wiecznie młody
Plus Minus
„Lekcja gry na pianinie”: Duchy zmarłych przodków
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Plus Minus
„Odwilż”: Handel ludźmi nad Odrą