Tylko 99 zł za rok czytania.
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Aktualizacja: 01.05.2025 01:52 Publikacja: 12.05.2023 17:00
Foto: shutterstock
Czy koszt klasycznej wojny jest tak duży, że nie dopuszczamy do siebie myśli o rozpoczęciu tego rodzaju działań? Nic bardziej mylnego. Nie ma wątpliwości, że obecnie na przygotowania do wojny wydajemy więcej niż kiedykolwiek wcześniej. Myśliwiec Spitfire z czasów II wojny światowej kosztował wówczas około 12,5 tysiąca funtów, co jest równowartością współczesnych 822 tysięcy funtów. Natomiast myśliwiec piątej generacji F-35 Lightning II kosztuje obecnie Wielką Brytanię 92 miliony funtów. Innymi słowy: za jednego F-35 można byłoby kupić sto dwanaście spitfire’ów. Wszystkie sześćset czterdzieści myśliwców RAF używanych podczas bitwy o Anglię kosztowałyby nas (nawet z uwzględnieniem dzisiejszego spadku wartości pieniądza) mniej niż sześć F-35. Narzędzia niezbędne do prowadzenia współczesnej wojny są rzeczywiście bardzo drogie.
„Cannes. Religia kina” Tadeusza Sobolewskiego to książka o festiwalu, filmach, artystach, świecie.
„5 grudniów” to powieść wybitna. James Kestrel po prostu zna się na tym, o czym pisze; Hawaje z okresu II wojny,...
„BrainBox Pocket: Kosmos” pomoże poznać zagadki wszechświata i wyćwiczyć pamięć wzrokową.
Naukowcy zastanawiają się, jak rozwijać AI, by zminimalizować szkody moralne.
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
„The Electric State” to najsłabsze dzieło w karierze braci Russo i prawdopodobnie najdroższy film w historii Net...
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas