Reklama
Rozwiń
Reklama

Historia ma być na bogato

Pisarka, dziennikarka i podróżniczka Joanna Lamparska poleca w "Plusie Minusie".

Publikacja: 28.01.2022 17:00

Historia ma być na bogato

Foto: materiały prasowe

Jedną z inspiracji do mojej najnowszej książki „Ostatni świadek. Historie strażników hitlerowskich skarbów" była książka Laurenta Bineta „HHhH. Zamach na kata Pragi". Jest genialnie napisana, to prawdziwe dziennikarskie śledztwo. Autor dysponuje niebagatelnym warsztatem i talentem, a jednocześnie wprost mówi, że pewne sprawy pozostają niezbadane. Niezwykle szczerze też opisuje relacje ze swoją dziewczyną, która nie rozumie jego fascynacji tym tematem. Pisarz mówi czytelnikowi wprost, że pewnych rzeczy nie jest w stanie zbadać i przedstawić, więc nie próbuje być kimś ponad swoje możliwości. To zrobiło na mnie ogromne wrażenie. Innym ważnym punktem dla powstania mojej książki był list, który dostałam kiedyś od człowieka, który twierdził, że jest niemieckim saperem i pod koniec II wojny światowej brał udział w akcji ukrywania skrzyń z nieznaną zawartością. Uznałam, że pójdę tropem tej historii. Zależało mi, aby nie był to tani kryminał, ale prawdziwa ludzka opowieść obudowana historiami z tamtych czasów.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Plus Minus
Podcast „Posłuchaj Plus Minus”: Jak straszy nas popkultura?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Plus Minus
„Jedyna. Biografia Karoliny Lanckorońskiej”: Materiał na biografię
Plus Minus
„Szepczący las”: Im dalej w bór, tym więcej drzew
Plus Minus
„Lot nad kukułczym gniazdem”: Wolność w kaftanie normy
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Plus Minus
„To był zwykły przypadek”: Ile kosztuje zemsta?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama