Reklama

Klienci kupują marzenia

Starsze pokolenie chyba już zapomniało o złych doświadczeniach związanych z Niemcami. Młodsi zaś widzą, że we współczesnej Europie najbardziej liczy się to, co niemieckie - mówi Leszek Mellibruda, psycholog biznesu

Aktualizacja: 28.02.2015 14:06 Publikacja: 27.02.2015 03:00

Leszek Mellibruda

Leszek Mellibruda

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

PM: Dotąd były przydrożne stoiska, teraz w Polsce powstała profesjonalna sieć sklepów handlujących chemią z Niemiec. Niemcy rzeczywiście robią lepsze środki czyszczące?

Leszek Mellibruda: Niemieckie marki są w Polsce rzeczywiście bardzo mocne. W największym stopniu dotyczy to samochodów. Z tym mitem usiłowali w Polsce walczyć Japończycy oraz Szwedzi, którzy reklamują swoje auta jako najbezpieczniejsze. Choć w promocję ich produktów zostały włożone ogromne pieniądze, to i tak niemieckie samochody lepiej się sprzedają na polskim rynku.

To, co niemieckie Polakom chyba kiedyś nie za dobrze się kojarzyło...

Nie tylko Polakom i nie tylko w kontekście II wojny światowej. Mało kto wie, że w XIX wieku wprowadzono w Wielkiej Brytanii znak „made in Germany", obowiązkowo umieszczany na niemieckich produktach, które – jak uważano – były gorszej jakości od miejscowych. Jeśli zaś chodzi o Polskę, to starsze pokolenie chyba już zapomniało o złych doświadczeniach związanych z Niemcami. Młodsi zaś widzą, że we współczesnej Europie najbardziej liczy się to, co niemieckie.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok.

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia. Czytaj, to co ważne.
Reklama
Plus Minus
„Wyrok”: Wojna zbawienna, wojna błogosławiona
Plus Minus
„Arnhem. Dług hańby”: Żelazne spadochrony
Plus Minus
„Najdalsza Polska. Szczecin 1945-1950”: Miasto jako pole gry
Plus Minus
„Dragon Ball Z: Kakarot: Daima”: Niby nie rewolucja, ale wciąga
Plus Minus
„ZATO. Miasta zamknięte w Związku Radzieckim i Rosji”: Wstęp wzbroniony
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama