Dzieci i pieniądze. Jak zapobiec kolejnemu Amber Gold

Piramidy finansowe są skuteczne tylko wtedy, gdy uda się znaleźć naiwnych, którzy zainwestują w nie oszczędności swojego życia. Najlepszym sposobem, by nie przytrafiło się nam drugie Amber Gold, jest edukowanie Polaków. Najlepiej od małego.

Publikacja: 21.07.2017 19:00

Dzieciom można zaszczepiać wiedzę o finansach już od momentu, gdy pójdą do przedszkola. Nie możemy p

Dzieciom można zaszczepiać wiedzę o finansach już od momentu, gdy pójdą do przedszkola. Nie możemy przerzucać tego obowiązku na szkołę, sami powinniśmy przekazywać im wiedzę oraz kształtować właściwe postawy i przyzwyczajenia.

Foto: Fotolia

Większość Polaków rozmawia w domu o finansach, ale prawie połowa rodziców nie włącza do takich rozmów dzieci. Większość (65 proc.) nie daje dzieciom także kieszonkowego – wynika z badania Fundacji Kronenberga działającej przy banku Citi Handlowy. Choć sytuacja się poprawia, wciąż generalnie kiepsko radzimy sobie z kwestiami finansowymi.

– Mamy niewielką wiedzę o finansach i mamy tego świadomość, ale jeśli radzimy się kogokolwiek w tym zakresie, wybieramy znajomych. Po opinie ekspertów sięgają zazwyczaj ludzie lepiej uposażeni i wykształceni, którzy dysponują już pewnymi nadwyżkami finansowymi. Większość Polaków planuje swoje budżety co najwyżej na 30 dni do przodu i dlatego co roku zaskakują ich wakacje i święta Bożego Narodzenia. W tym czasie wydają więcej, niżby chcieli, a przecież powinni być na takie wydarzenia dobrze przygotowani – mówi Norbert Konarzewski, dyrektor programowy Fundacji Kronenberga.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Plus Minus
„Cannes. Religia kina”: Kino jak miłość życia
Plus Minus
„5 grudniów”: Długie pożegnanie
Plus Minus
„BrainBox Pocket: Kosmos”: Pamięć szpiega pod presją czasu
Plus Minus
„Moralna AI”: Sztuczna odpowiedzialność
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Plus Minus
„The Electric State”: Jak przepalić 320 milionów