Największym wyzwaniem związanym z innowacyjnością jest „nieprzewidywalność" projektów innowacyjnych. Jak mówi Jerzy Kalinowski, partner, szef grupy doradczej w sektorze nowych technologii, telekomunikacji i mediów w KPMG w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej, innowacje to kreacja nowych rozwiązań, których znaczenie, skala korzyści, czas i złożoność rozwoju czy wdrożenia może być bardzo różna. – Trzeba też pamiętać, że projekty innowacyjne z definicji są obarczone bardzo dużym ryzykiem niepowodzenia. Dlatego też z punktu widzenia innowacyjnego przedsiębiorstwa bardzo ważne jest stworzenie sprawnego systemu pozyskiwania pomysłów innowacyjnych wewnątrz organizacji, jak i z zewnątrz - mówi. Jego zdaniem dojrzałe organizacje są świadome, że własny potencjał ludzi innowatorów jest ograniczony i dlatego systematycznie prowadzą działalność „scoutingową", ukierunkowaną na „wyłapywanie" najciekawszych start-upów czy ludzi mających kreatywne pomysły.