Anna Nowacka-Isaksson: Dobry i zły adwokat

Prokuratorzy pytają, czy spoty z udziałem prawników próbujących przypodobać się gangsterom są etyczne.

Aktualizacja: 24.11.2019 14:36 Publikacja: 24.11.2019 00:01

Anna Nowacka-Isaksson: Dobry i zły adwokat

Foto: Fotolia

W spocie zamieszczonym na Instagramie dwaj adwokaci pokazują się w rozpiętych na piersiach koszulach, okularach słonecznych, trzymają w ręku szklankę whisky. Instruują przyszłych klientów, jak postępować w czasie przesłuchania na policji. Trzeba milczeć, dopóki nie pojawi się adwokat. A jeśli policja zażąda kodu do naszej komórki, nigdy nie należy go ujawniać, nigdy też nie należy podawać go swojej dziewczynie.

W innym spocie reklamowym uzyskuje się poradę, by zadzwonić do adwokata, a jednocześnie w tle słychać zapowiadany lot do Kolumbii. Są też adwokaci, którzy do promowania się wykorzystują rap, wiedząc, że niektórzy artyści mają powiązania z kryminalnymi gangami w Sztokholmie. Taki gangsterski romantyzm można było zobaczyć ostatnio, gdy siedmiu obrońców wystąpiło w sali sądu rejonowego Södertörn jako statyści w wideo rapera skazanego na więzienie za kradzież grubego kalibru. W innej reklamówce występuje adwokat, a w tle słychać strzały i wycie syren.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Opinie Prawne
Piotr Szymaniak: Prezes UODO jednak też strzela każdemu
Opinie Prawne
Robert Gwiazdowski: Deregulacja VAT
Opinie Prawne
Zacharski, Rudol: O niezależności adwokatury przed zbliżającymi się wyborami
Opinie Prawne
Tomasz Tadeusz Koncewicz: najściślejsza unia pomiędzy narodami Europy
Opinie Prawne
Piotr Szymaniak: Dane osobowe też mają barwy polityczne