Reklama
Rozwiń
Reklama

Marcin Bartczak, Marek Trzos-Rastawiecki: Co ma WIBOR do termometru rtęciowego

Nie ma czegoś takiego jak „stary” czy „nowy” WIBOR. Wskaźnik jest jeden, wciąż taki sam, i od początku działa w poprawny sposób.

Publikacja: 23.01.2025 08:04

Marcin Bartczak, Marek Trzos-Rastawiecki: Co ma WIBOR do termometru rtęciowego

Foto: Adobe Stock

Do zabrania głosu skłoniły nas pojawiające się w przestrzeni publicznej wypowiedzi dotyczące „starego” WIBOR-u, tj. tego, który funkcjonował w Polsce przed 1 stycznia 2018 r., czyli wejściem w życie unijnego rozporządzenia BMR. BMR (czyli rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady [UE] 2016/1011 z 8 czerwca 2016 r. w sprawie indeksów stosowanych jako wskaźniki referencyjne w instrumentach finansowych i umowach finansowych lub do pomiaru wyników fundusz inwestycyjnych) określa zasady, na jakich opracowuje się wskaźniki referencyjne – takie jak WIBOR właśnie – i zawiera reguły nadzoru nad instytucjami, które opracowują te wskaźniki uczestnikom rynku finansowego. W Polsce nadzór ten pełni Komisja Nadzoru Finansowego, a wskaźnik WIBOR opracowuje państwowa spółka GPW Benchmark.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Opinie Prawne
Robert Gwiazdowski: Podatnik ma prawo nie wiedzieć, urzędnik wiedzieć musi
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Opinie Prawne
Andrzej Skowron: Kogo można oskarżyć o udział w zorganizowanej grupie przestępczej?
Opinie Prawne
Małgorzata Śledziewska: Local content to nie chwilowa moda
Opinie Prawne
Paweł Rochowicz: Ray Charles też potrzebował asystenta
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Prawne
Julian Pawlak: Ustawa cukrowa ponownie zagraża polskiej branży przetwórczej i sadowniczej
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama