Reklama

Rafał Rozwadowski, Przemysław Sotowski: Czy prawo radzi sobie z deepfake’ami?

Prawodawcy na całym świecie zwracają uwagę na problem tworzenia i przestępczego wykorzystywania treści o charakterze deepfake. Nielegalny deepfake może dotknąć nie tylko celebrytów czy polityków, lecz każdego. Także dzieci - piszą adwokat Rafał Rozwadowski i radca prawny Przemysław Sotowski.

Publikacja: 31.10.2024 17:08

Rafał Rozwadowski, Przemysław Sotowski: Czy prawo radzi sobie z deepfake’ami?

Foto: Adobe Stock

Deepfake, przedstawiając realistycznie osoby, przedmioty i miejsca, zaciera granice między rzeczywistością a fikcją. Potęguje obawy o ochronę prywatności, wizerunku i bezpieczeństwo. Każe stawiać pytania o konsekwencje etyczne i polityczne, a także o zaufanie do mediów, autorytetów i rządów.

Każdego dnia pojawiają się przykłady wykorzystywania tej technologii w niegodziwych celach. 10 września 2024 r., tuż po debacie Harris–Trump, w sieci pojawiło się nagranie niezwykle popularnej piosenkarki, w którym popiera Kamalę Harris. Nie byłoby w tym nic niezwykłego, gdyby nie powód tak szybkiej reakcji. Taylor Swift chciała w ten sposób przeciwdziałać rozprzestrzenianiu się deepfake'a, w którym rzekomo popiera Trumpa, a który stał się wiralem w sieciach społecznościowych.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Prawne
Piotr Szymaniak: Rząd jedną ręką daje, a drugą zabiera
Opinie Prawne
Robert Wechman: Teoria salda. O sposobach rozliczenia nieważnej umowy kredytu
Opinie Prawne
Roman Namysłowski: Komu przeszkadza doradzanie samorządom?
Opinie Prawne
Łukasz Guza: Emerytura, nietykalne dobro narodowe
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Opinie Prawne
Robert Gwiazdowski: Chleba nie będzie, będą igrzyska
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama