Reklama
Rozwiń
Reklama

Paruch, Włodarczyk: Jak zmieniać minimalne wynagrodzenie?

Każdy wzrost najniższej płacy powinien być racjonalny, stopniowy i dokonywany z odpowiednim wyprzedzeniem, aby dać szansę firmom na przygotowanie się do zmienionych warunków prowadzenia działalności.

Publikacja: 14.06.2024 07:52

Paruch, Włodarczyk: Jak zmieniać minimalne wynagrodzenie?

Foto: Adobe Stock

Wynagrodzenie minimalne to kluczowy element polityki społecznej i gospodarczej, który ma na celu zapewnienie pracownikom godziwego standardu życia. Wysokość minimalnych wynagrodzeń w poszczególnych państwach jest bardzo zróżnicowana. Najwyższe jest w Luksemburgu i wynosi 2459 USD.

Kolejne miejsca zajmują Holandia oraz Australia z wynagrodzeniami na poziomie odpowiednio 2326 USD i 2150 USD. Polska plasuje się w tym zestawieniu na 23. miejscu na świecie z płacą minimalną wynoszącą od 1 stycznia 2024 roku 4242 zł (1058 USD według kursu z 13 czerwca 2024 roku). Od 1 lipca wyniesie 4300 zł. Stawkę zamyka Nigeria z płacą minimalną na poziomie 68 USD.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Opinie Prawne
Robert Gwiazdowski: Podatnik ma prawo nie wiedzieć, urzędnik wiedzieć musi
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Opinie Prawne
Andrzej Skowron: Kogo można oskarżyć o udział w zorganizowanej grupie przestępczej?
Opinie Prawne
Małgorzata Śledziewska: Local content to nie chwilowa moda
Opinie Prawne
Paweł Rochowicz: Ray Charles też potrzebował asystenta
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Prawne
Julian Pawlak: Ustawa cukrowa ponownie zagraża polskiej branży przetwórczej i sadowniczej
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama