Reklama

Marek Kobylański: Fundusz nieprawidłowości. Ktoś za to odpowie, ale czy ci, którzy powinni?

Nawet jeśli waga twardych dowodów wskaże na łamanie prawa przy wydatkowaniu pieniędzy z Funduszu Sprawiedliwości, to niestety nie jest pewne, czy odpowiedzą za to ci, którzy faktycznie powinni.

Publikacja: 23.05.2024 13:24

Ministerstwo Sprawiedliwości za kadencji Zbigniewa Ziobry promowało Fundusz Sprawiedliwości

Ministerstwo Sprawiedliwości za kadencji Zbigniewa Ziobry promowało Fundusz Sprawiedliwości

Foto: Reporter

Mamy kolejny odcinek serialu o rozliczeniu Funduszu Sprawiedliwości. Podczas prac zespołu ds. rozliczeń PiS Tomasz Mraz, były dyrektor Departamentu Funduszu Sprawiedliwości w Ministerstwie Sprawiedliwości, stwierdził m.in., że większość ogłaszanych przez Fundusz Sprawiedliwości konkursów prowadzonych było w nierzetelny sposób. Z zeznań tych wynika, że dofinansowanie mieli dostawać konkretni oferenci. Jeśli tak, to nie chodzi już o to, że pieniądze z funduszu szły niejednokrotnie na cele odległe od wspierania ofiar przestępstw, ale o to, że łamano procedury przyznawania tych środków w ramach konkursu. Tego nie da się już obronić stwierdzeniem, że prawo to dopuszczało.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Prawne
Robert Gwiazdowski: Podatnik ma prawo nie wiedzieć, urzędnik wiedzieć musi
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Opinie Prawne
Andrzej Skowron: Kogo można oskarżyć o udział w zorganizowanej grupie przestępczej?
Opinie Prawne
Małgorzata Śledziewska: Local content to nie chwilowa moda
Opinie Prawne
Paweł Rochowicz: Ray Charles też potrzebował asystenta
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Prawne
Julian Pawlak: Ustawa cukrowa ponownie zagraża polskiej branży przetwórczej i sadowniczej
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama