Reklama
Rozwiń
Reklama

Kiedy konsument powie: sprawdzam - komentuje Jerzy Kowalski

Lepiej wiedzieć więcej niż mniej. To prawda, której hołdują od wieków wszystkie instytucje edukacyjne – również i policyjne – na świecie. Ale nie tylko one. Także przedsiębiorcy w trosce o swojego klienta - konsumenta starają się mieć coraz pełniejsze o nim informacje.

Publikacja: 04.11.2017 09:00

Jerzy Kowalski

Jerzy Kowalski

Foto: tv.rp.pl

Dają one im przewagę – na marginesie, często bardzo przydatną dla rozwoju produkcji, usług i technologii – w stosunkach handlowych i partnerskich. Pozwalają na dostosowanie z należytym wyprzedzeniem rynkowych propozycji, trafienie w oczekiwania i gusty kupujących, dostarczenie wystarczająco dużo produktów, by zaspokoić pragnienia i wymagania wszystkich chętnych. Tak więc potrzebne informacje to pół sukcesu. Bez nich gospodarka więdnieje. I tu rodzi się pytanie. Jak właściwie wyważyć racje osób fizycznych, czyli generalnie konsumentów oraz firm. Zbliża się termin wejścia w życie nowego unijnego prawa o danych osobowych (25 maja 2018 r.). Nowe regulacje mogą mieć znaczny wpływ na zwiększenie świadomości konsumentów w zakresie bezpiecznego przetwarzania dotyczących ich informacji. Osoby fizyczne będą miały prawo dostępu do swoich danych, ich prostowania, żądania ograniczenia przetwarzania oraz zgłaszania sprzeciwu. Będą miały ustawowe prawo, a właściwie rozporządzeniowe uprawnienie do bycia zapomnianym w sieci. Inne mają być też uwarunkowania udzielania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Wszystko to może istotnie zmienić gospodarczy obrót danymi osobowymi. W tym kontekście nie rozstrzygnięta jest kwestia technologii Big Data, która w ostatnich latach przekształciła się w podstawowe źródło informacji przedsiębiorców o stylu życia, przyzwyczajeniach i potrzebach setek milionów ludzi.

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Prawne
Piotr Mgłosiek: Trybunał w Strasburgu po raz kolejny umył ręce
Opinie Prawne
Katarzyna Szymielewicz, Wojciech Klicki: Nie ma darmowych ubezpieczeń
Opinie Prawne
Robert Gwiazdowski: Prezydent w stronie biernej
Opinie Prawne
Piotr Szymaniak: Każdy ma prawo do sądu – własnego, na dowolny temat
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Opinie Prawne
Sławomir Wikariak: Pegasus niczego nie nauczył rządzących
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama