Reklama

Marek Kozubal: Bomba A w Polsce? Nie teraz

Polska nie rezygnuje z udziału w nuklearnym odstraszaniu sojuszu północnoatlantyckiego.

Publikacja: 29.01.2024 03:00

Cztery okręty podwodne typu Dreadnought będą trzonem brytyjskich sił odstraszania nuklearnego

Cztery okręty podwodne typu Dreadnought będą trzonem brytyjskich sił odstraszania nuklearnego

Foto: BAE Systems

Po zmianie rządu nie zmieniły się nasze aspiracje związane z udziałem w odstraszaniu nuklearnym NATO. Polska nie uczestniczy w programie „Nuclear Sharing”, który umożliwia udostępnienie głowic jądrowych państwom członkowskim nieposiadającym takiej broni. Jednak co jakiś czas polscy politycy i wojskowi sygnalizują, że jest to jedna z dróg zapewnienia naszego bezpieczeństwa.

Latem poprzedniego roku prezydenci Polski, Litwy i Łotwy apelowali do sekretarza generalnego NATO i przywódców innych państw „o dokonanie przeglądu odstraszania nuklearnego i jego adaptacji do nowych realiów, a także włączenia zagrożeń konwencjonalnych z kierunku Białorusi w proces adaptacji militarnej”.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Analiza
Jacek Nizinkiewicz: Kaczyński jest dziś w gorszej sytuacji niż Tusk
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Opinie polityczno - społeczne
Joanna Ćwiek-Świdecka: Rzeczpospolita Babska – czy tylko kobiety odpowiadają za niską dzietność?
Analiza
Andrzej Łomanowski: To był tydzień porażek Donalda Trumpa
Opinie polityczno - społeczne
Vít Dostál, Wojciech Konończuk: Z Warszawy do Pragi bez uprzedzeń: jak Polska i Czechy stały się wzorem sąsiedztwa
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie polityczno - społeczne
Estera Flieger: Pięć wniosków z wykładu prof. Andrzeja Nowaka dla AfD w Berlinie
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama