Reklama
Rozwiń

Więcej kultury w gospodarce

Dla marki Polska najbardziej konstytutywny jest jej wymiar kulturalny. Plan Mateusza Morawieckiego go lekceważy – pisze dyrektor Instytutu Adama Mickiewicza.

Publikacja: 11.05.2016 21:47

Więcej kultury w gospodarce

Foto: Fotorzepa, Jakub Ostałowski

Na 66 slajdach kapitał społeczny wymieniono dwa razy (Mateusz, 17, 52). Markę narodową raz (Mateusz, 19). Przemysłów kreatywnych nie ma wcale.

Kultura, siła generująca ok. 3 proc. PKB, zasługuje na dwie wzmianki. Raz na slajdzie pt. „Włączenie małych miast, obszarów wiejskich i rodzinnych gospodarstw rolnych w procesy rozwojowe" (Mateusz, 53). Po raz drugi wyświetla się na slajdzie pt. „Życie bez wizyt w urzędzie" (nie, nie żartuję: Mateusz, 57), który kulturze stawia trzy wyzwania. Pierwsze: „rzetelne informacje o Polsce (historii, kulturze) w internecie przetłumaczone na języki obce". Taka strona – Culture.pl – już istnieje w wersji polskiej, angielskiej, rosyjskiej, chińskiej, koreańskiej oraz tureckiej i jest portalem referencyjnym dla agencji prasowych, a nawet „New York Timesa". Odwiedza ją średnio 20 tysięcy unikalnych użytkowników dziennie z całego świata, generując milion odsłon miesięcznie.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

felietony
Wolfgang Münchau pokazuje coraz większy problem liberałów
Opinie polityczno - społeczne
Marek Kutarba: Polska wyciąga właściwe wnioski z rosyjsko-ukraińskiej wojny dronowej
Opinie polityczno - społeczne
Mateusz Morawiecki: Powrót niemieckiej siły
Opinie polityczno - społeczne
Estera Flieger: Jak łatwo w Polsce wykreować nieistniejące problemy. Realne pozostają bez rozwiązań
Opinie polityczno - społeczne
Tomasz Krzyżak: Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw ma sens