Reklama

Wiceprezes Amiki: Chcemy robić nie tylko kuchnie

Sprzedaż na kluczowych rynkach rośnie, dlatego szukamy możliwości ekspansji. Nie tylko za granicą, rozważamy produkcję lodówek czy okapów – mówi wiceprezes Amiki Wojciech Kocikowski.

Publikacja: 11.10.2018 21:00

Wiceprezes Amiki: Chcemy robić nie tylko kuchnie

Foto: materiały prasowe

Czego Amica spodziewa się po bieżącym półroczu?

Na pewno naszym celem są lepsze wyniki, niż osiągnęliśmy w poprzednim półroczu. Oczywiście, widzimy wyzwania w otoczeniu, ale również stabilizację niektórych niekorzystnych trendów, jak chociażby rosnące ceny stali. Zresztą oznaki poprawy sytuacji pojawiły się już wcześniej, wyniki za II kwartał były już bliżej naszych ambicji. Co więcej, widzimy też wzrosty sprzedaży na wszystkich najważniejszych rynkach, nie tylko w Polsce czy Niemczech, ale również w Skandynawii i Rosji. W ostatnim przypadku jest jednak za wcześnie na wyrokowanie, na ile trwała jest to sytuacja. Patrząc na nasze cele strategiczne, sprzedażowo realizujemy je zgodnie z wyznaczoną ścieżką. To zdecydowanie powód do zadowolenia. Martwi nas jednak to, że nie zanosi się na szybki powrót do poziomów marż, jakie generowaliśmy dwa lata temu. Powodów jest wiele. Chociażby niekorzystna zmiana struktury sprzedaży z uwagi na wzrost udziału towarów w sprzedaży kosztem naszych produktów, które generują wyższą rentowność. Marże są też pod dużą presją czynników kosztowych. Poza wysokim poziomem cen surowców, musimy więcej płacić też za towary, które produkują dla nas podwykonawcy – mowa m.in. o pralkach czy lodówkach. No i jeszcze sytuacja na rynku pracy. Nasz roczny budżet na wynagrodzenia pracowników bezpośrednio produkcyjnych to ponad 100 mln zł, przy czym w 2017 r. wzrósł już znacząco, a i w tym roku, choć sytuacja się nieco stabilizuje, to nadal odczuwamy presję na podnoszenie wynagrodzeń, rekrutacje są trudniejsze. Wyzwaniem dla nas jest także sytuacja na rynku pracy w Wielkopolsce, gdzie mamy fabrykę kuchni i gdzie jest bardzo duże zagęszczenie firm produkcyjnych, które poszukują pracowników o podobnym profilu jak my.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: Sztuczna inteligencja jest jak śrubokręt
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: PiS wiele nie ugra na „aferze KPO”. Nie nadaje się na ośmiorniczki
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Polska bezbronna przed dronami. To kolejne ostrzeżenie
Opinie Ekonomiczne
Cezary Stypułkowski: 20 miliardów na stole. Co oznacza reorganizacja PZU i Pekao
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Wniosek z rozmów o pokoju jest oczywisty: musimy się zbroić
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama