Anna Cieślak-Wróblewska: Sukces, na który nie jesteśmy skazani

Konkurencja o serca zagranicznych konsumentów wcale się nie zmniejszyła. Polskie firmy muszą o nie walczyć równie zaciekle jak przed pandemią.

Publikacja: 14.09.2020 21:00

Anna Cieślak-Wróblewska: Sukces, na który nie jesteśmy skazani

Foto: Adobe Stock

Kolejne wyniki pokazują, że polski eksport wychodzi z pandemicznego kryzysu obronną ręką. Po dobrym czerwcu także w lipcu udało się wypracować nadwyżki w międzynarodowej wymianie towarowej, to znaczy, że za granicę sprzedaliśmy więcej towarów, niż ich stamtąd sprowadziliśmy. Wróciła też w końcu nadwyżka w obrocie usługami, co oznacza, że „polskie tiry" wracają z impetem na europejskie drogi.

Z jednej strony takie dane budzą nadzieję, że w całym roku eksport spadnie o jakieś 3–5 proc. zamiast o 10–15 proc., jak można się było spodziewać jeszcze w marcu. I utrzyma swoją rolę jednego z najważniejszych motorów rozwojowych polskiej gospodarki.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Ropa, dolary i krew
Opinie Ekonomiczne
Bogusław Chrabota: Przesadzamy z OZE?
Opinie Ekonomiczne
Wysoka moralność polskich firm. Chciejstwo czy rzeczywistość?
Opinie Ekonomiczne
Handlowy wymiar suwerenności strategicznej Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Czekanie na zmianę pogody