DNA Rossmanna to hasło: „Po pierwsze ludzie". Zagwarantowanie każdemu pracownikowi bezpieczeństwa, możliwości rozwoju i satysfakcji z pracy jest dla nas priorytetem. Naszym sukcesem w 2020 r. było to, że nie zwalnialiśmy pracowników i utrzymaliśmy poziom wynagrodzeń. Osiągnęliśmy to wspólnie z pracownikami, ogromnym wysiłkiem organizacyjnym. Jesteśmy postrzegani przez naszych pracowników i kandydatów do pracy jako atrakcyjny stabilny pracodawca. Mocnym atutem Rossmanna jest też nasze zaangażowanie na rzecz społeczeństwa, zwłaszcza w formie akcji „Pomagamy jak umiemy". W tym roku zdecydowaliśmy się wesprzeć organizacje, skupione na pomocy kobietom: samotnym matkom, ofiarom przemocy domowej, rodzicom niepełnosprawnych dzieci, młodym dziewczynom opuszczającym domy dziecka i rozpoczynającym samodzielne życie, dziewczętom i kobietom dotkniętym ubóstwem menstruacyjnym.
Perspektywy na ten rok dla firmy i dla całego rynku są lepsze? Przecież nikt nawet nie podejmuje się prognozowania, kiedy pandemia może się skończyć. Pojawiają się zapowiedzi kolejnych fal zachorowań.
Jeżeli chodzi o obroty, to z optymizmem patrzę na ten rok. Sprzedaż w styczniu i na początku lutego jest na bardzo dobrym poziomie. Klienci na szczęście nie ograniczają się tylko do wizyt w dyskontach, coraz liczniej nas odwiedzają. Pomogła nam też likwidacja „godzin dla seniorów", gdyż straty wynikające z mniejszej w tych godzinach liczby klientów, szły w miliony.
Jak w tej trudnej sytuacji rynkowej zmienia się sieć sklepów Rossmann? Czy biorąc pod uwagę wciąż trwającą pandemię, są planowane jakiekolwiek otwarcia nowych sklepów? Czy może raczej ich zamknięcia?
W 2020 r. otworzyliśmy prawie 100 nowych drogerii. Na ten rok plan jest podobny. 13 lutego ruszył 1500. sklep Rossmanna w Polsce. Stale się rozwijamy i zmieniamy, aby zadowolić klientów. Obniżyliśmy ceny na podstawowe artykuły, wprowadziliśmy promocje Mega z najniższymi cenami na rynku i 6 tys. nowości. Zainstalowaliśmy też kasy samoobsługowe we wszystkich drogeriach oraz umożliwiliśmy „bezdotykowe" zakupy poprzez funkcję w aplikacji RossmannGO. Klienci mogą skanować produkty własnym telefonem i dokonywać płatności mobilnej także za pomocą telefonu, bez konieczności podchodzenia do kasy.
Czy Rossmann będzie dalej rozwijał opcje automatycznej obsługi w sklepach?