RZ: W Polsce spada popyt na wódkę, a między jej producentami trwa wojna cenowa. Czy jesteśmy nadal atrakcyjnym rynkiem dla międzynarodowych firm alkoholowych?
Pierre Pringuet, dyrektor generalny Pernod Ricard
: Z naszego punktu widzenia perspektywy dla polskiego rynku są dobre. Na świecie, a Polska nie jest w tym wypadku wyjątkiem, coraz bardziej popularne stają się marki alkoholi o zasięgu globalnym. Zdobywają one dla siebie miejsce obok lokalnych marek o ugruntowanej pozycji. Pernod Ricard ma w swojej ofercie zarówno marki globalne jak i krajowe. Nas wojna cenowa nie dotyczy, ponieważ postawiliśmy sobie jasny cel: nasza działalność w Polsce musi być zyskowna. Nie interesuje nas także wprowadzanie, tak, jak zrobiła to część naszych konkurentów, zupełnie nowych marek.
Jaką zatem strategię chcecie realizować w Polsce?
Chcemy w dalszym ciągu inwestować w umacnianie pozycji rynkowej naszych marek poprzez podkreślenie ich jakości i długiej historii. Uważamy, że w dłuższej perspektywie czasu, właśnie taka strategia, okaże się najbardziej efektywna.