Stworzenie firmowej strony na Facebooku jest dość proste i mniej kosztowne niż założenie klasycznej strony internetowej. Strony takie są też częściej odwiedzane niż klasyczne WWW. Na przykład Funpage Starbucksa śledzi 21,1 mln osób, a stronę internetową tej sieci odwiedza miesięcznie zaledwie 1,8 mln osób. W przypadku Coca-Coli różnica jest jeszcze większa, wynosi 20,5 mln do 270 tys.
Facebook oferuje przedsiębiorstwom specjalne strony, tzw. fan pages. Łączą one nowoczesne narzędzia e-marketingowe, e-PR oraz rozwiązania znane ze standardowych stron WWW (np. strona informacyjna, produktowa, czasem sprzedażowa, marketing szeptany, newsletter). Nawet jeśli fan page ma tylko 100 fanów i każdy z nich średnio 50 znajomych, reklama firmy zostanie wyświetlona u 5 tys. osób.
Profil firmy lub marki na Facebooku wymaga jednak sporego zaangażowania oraz konsekwencji w działaniu. Przedsiębiorstwo musi być stale gotowe na dialog z użytkownikami.
Wyliczenia agencji badawczych pokazują, że na efektywną obsługę społeczności powinno się przeznaczać 100 godzin tygodniowo, minimum to 10 – 20 godzin. Aktywność w weekendy powinna być większa, ponieważ wtedy więcej ludzi zagląda na strony serwisu. Należy też pamiętać, że najbardziej skuteczne są posty udostępniane o 8 rano i że nie wolno codziennie zasypywać fanów informacjami.
Stworzenie strony, jeśli firma zrobi to sama, jest bezinwestycyjne, ale kampanie wizerunkowo-reklamowe kosztują: prosta kampania na Facebooku około 1000 zł miesięcznie (wraz z przygotowaniem), bardziej skomplikowana i długa – nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych.