Jakie wyniki wypracował Wedel w 2012 roku?
Ubiegły rok dla naszej firmy był bardzo pracowity i przyniósł wiele ciekawych sukcesów. Byliśmy wśród wyróżnionych firm sponsorujących Euro 2012, wprowadziliśmy na rynek wiele nowych produktów. Znaczna większość tych słodyczy znalazła uznanie w oczach konsumentów i została wyróżniona nagrodami. Czekolada gorzka została wyróżniona przez gremium fachowców i uzyskała nagrodę Monde Selection. Czekolady Pierrot i Bajeczny, Ptasie Mleczko Rajska Wyspa okazały się prawdziwym sukcesem sprzedażowym i zostały również wyróżnione nagrodami. Co do wyników finansowych, to są to dane poufne.
Jakie są udziały rynkowe Wedla? Podobno firma utraciła pozycję lidera na rzecz Krafta?
Lotte Wedel ma 19,2 proc. udziałów w kategorii tabliczek czekoladowych (za Nielsen - Panel Handlu Detalicznego, cała Polska, sprzedaż wartościowa w okresie luty 2012 - styczeń 2013 w kategorii tabliczek czekoladowych-red.) oraz 12,3 proc. (Panel Handlu Detalicznego, cała Polska, sprzedaż wartościowa w okresie luty 2012 - styczeń 2013 w rynku produktów czekoladowych-red.) w całym rynku produktów czekoladowych w Polsce. Nasze produkty, jak czekolada gorzka i Ptasie Mleczko® to liderzy w swoich kategoriach i najchętniej wybierane produkty.
Nasz konkurent przejął palmę pierwszeństwa, jeśli chodzi o udział w całym rynku. Wynika to jednak z prostego rachunku, a mianowicie jako międzynarodowy koncern ma on w portfelu szerszą ofertę i większy zakres produktów. Wedel to polska marka z wieloletnią tradycją, której produkty Polacy od lat doceniają. Dlatego na pewno będziemy walczyć o konsumentów.