Wawel nie doczeka się naśladowców

Czy da się niemal z dnia na dzień stracić 25 proc. swoich rocznych obrotów? Przykład krakowskiego Wawelu pokazuje, że taka groźba jest całkiem realna.

Publikacja: 05.11.2015 21:00

Beata Drewnowska

Beata Drewnowska

Foto: Fotorzepa, Dominik Pisarek Dominik Pisarek

Wystarczy nie zgodzić się na warunki sieci handlowej, która naciska na obniżanie cen. Producent czekolady zdecydował się na ostre negocjacje, więc teraz grozi mu, że od 2016 r. jego produkty znikną z Biedronki. O tym, że łaska dyskontów na pstrym koniu jeździ, przekonało się już wiele firm. Jednak niewiele odważyło się, aby tak otwarcie przyznać, że nie da się dłużej zaciskać pasa dla utrzymania kontraktu z siecią, nawet dużego. Wprawdzie po ujawnieniu informacji o trudnych rozmowach akcje Wawelu znacznie straciły na wartości, ale Biedronka zobaczyła, że ma do czynienia z twardym graczem. Czy w ślady Wawelu pójdą kolejne firmy? Czy powiedzą „nie" sieciom, które walcząc o rynek, wywierają coraz większą presję na obniżanie cen?

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!
Opinie Ekonomiczne
Blackout, czyli co naprawdę się stało w Hiszpanii?
Opinie Ekonomiczne
Czy leci z nami pilot? Apel do premiera
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof A. Kowalczyk: Pytam kandydatów na prezydenta: które ustawy podpiszecie? Czas na konkrety
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Z pustego i generał nie naleje
Opinie Ekonomiczne
Polscy emeryci wracają do pracy
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku