Reklama

Wawel nie doczeka się naśladowców

Czy da się niemal z dnia na dzień stracić 25 proc. swoich rocznych obrotów? Przykład krakowskiego Wawelu pokazuje, że taka groźba jest całkiem realna.

Publikacja: 05.11.2015 21:00

Beata Drewnowska

Beata Drewnowska

Foto: Fotorzepa, Dominik Pisarek Dominik Pisarek

Wystarczy nie zgodzić się na warunki sieci handlowej, która naciska na obniżanie cen. Producent czekolady zdecydował się na ostre negocjacje, więc teraz grozi mu, że od 2016 r. jego produkty znikną z Biedronki. O tym, że łaska dyskontów na pstrym koniu jeździ, przekonało się już wiele firm. Jednak niewiele odważyło się, aby tak otwarcie przyznać, że nie da się dłużej zaciskać pasa dla utrzymania kontraktu z siecią, nawet dużego. Wprawdzie po ujawnieniu informacji o trudnych rozmowach akcje Wawelu znacznie straciły na wartości, ale Biedronka zobaczyła, że ma do czynienia z twardym graczem. Czy w ślady Wawelu pójdą kolejne firmy? Czy powiedzą „nie" sieciom, które walcząc o rynek, wywierają coraz większą presję na obniżanie cen?

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Polska bezbronna przed dronami. To kolejne ostrzeżenie
Opinie Ekonomiczne
Cezary Stypułkowski: 20 miliardów na stole. Co oznacza reorganizacja PZU i Pekao
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Wniosek z rozmów o pokoju jest oczywisty: musimy się zbroić
Opinie Ekonomiczne
Grzegorz Malinowski: Ile Polski w Polsce?
Opinie Ekonomiczne
Prof. Marian Gorynia: Gdzie efektywność w rozwoju kraju?
Reklama
Reklama