Wawel nie doczeka się naśladowców

Czy da się niemal z dnia na dzień stracić 25 proc. swoich rocznych obrotów? Przykład krakowskiego Wawelu pokazuje, że taka groźba jest całkiem realna.

Publikacja: 05.11.2015 21:00

Beata Drewnowska

Beata Drewnowska

Foto: Fotorzepa, Dominik Pisarek Dominik Pisarek

Wystarczy nie zgodzić się na warunki sieci handlowej, która naciska na obniżanie cen. Producent czekolady zdecydował się na ostre negocjacje, więc teraz grozi mu, że od 2016 r. jego produkty znikną z Biedronki. O tym, że łaska dyskontów na pstrym koniu jeździ, przekonało się już wiele firm. Jednak niewiele odważyło się, aby tak otwarcie przyznać, że nie da się dłużej zaciskać pasa dla utrzymania kontraktu z siecią, nawet dużego. Wprawdzie po ujawnieniu informacji o trudnych rozmowach akcje Wawelu znacznie straciły na wartości, ale Biedronka zobaczyła, że ma do czynienia z twardym graczem. Czy w ślady Wawelu pójdą kolejne firmy? Czy powiedzą „nie" sieciom, które walcząc o rynek, wywierają coraz większą presję na obniżanie cen?

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację