Michał Szułdrzyński: Pilnie potrzebujemy regulacji użycia AI w materiałach wyborczych

Jeśli chcemy, by o naszej przyszłości decydowały w demokratycznym procesie rozum i wolna wola obywateli, a nie fejki, algorytmy (albo po prostu Rosjanie), powinniśmy czym prędzej uregulować stosowanie sztucznej inteligencji w kampaniach wyborczych.

Publikacja: 22.04.2024 04:30

Michał Szułdrzyński: Pilnie potrzebujemy regulacji użycia AI w materiałach wyborczych

Foto: Fotorzepa, Jakub Czermiński

Dawniej świat, a szczególnie świat reklamy, był znacznie prostszy. Gdy ktoś chciał pokazać sytuację, która mogła się zdarzyć w świecie realnym, zatrudniał aktorów, aranżował scenę i nagrywał reklamę. Gdy chciał się odwołać do świata nierzeczywistego, bajkowego itp., korzystał z technik animacji – początkowo analogowej, a później cyfrowej (dość porównać pierwsze odcinki „Bolka i Lolka” z najnowszymi produkcjami, takimi jak ostatnie odcinki „Krainy Lodu” czy „Avatara”).

Dlaczego aktorom nie wolno grać lekarzy w reklamach?

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Ekonomiczne
Bogusław Chrabota: Przesadzamy z OZE?
Opinie Ekonomiczne
Wysoka moralność polskich firm. Chciejstwo czy rzeczywistość?
Opinie Ekonomiczne
Handlowy wymiar suwerenności strategicznej Unii Europejskiej
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Czekanie na zmianę pogody
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Rząd sięgnie po trik PiS-u