Reklama
Rozwiń

Michał Szułdrzyński: Pilnie potrzebujemy regulacji użycia AI w materiałach wyborczych

Jeśli chcemy, by o naszej przyszłości decydowały w demokratycznym procesie rozum i wolna wola obywateli, a nie fejki, algorytmy (albo po prostu Rosjanie), powinniśmy czym prędzej uregulować stosowanie sztucznej inteligencji w kampaniach wyborczych.

Publikacja: 22.04.2024 04:30

Michał Szułdrzyński: Pilnie potrzebujemy regulacji użycia AI w materiałach wyborczych

Foto: Fotorzepa, Jakub Czermiński

Dawniej świat, a szczególnie świat reklamy, był znacznie prostszy. Gdy ktoś chciał pokazać sytuację, która mogła się zdarzyć w świecie realnym, zatrudniał aktorów, aranżował scenę i nagrywał reklamę. Gdy chciał się odwołać do świata nierzeczywistego, bajkowego itp., korzystał z technik animacji – początkowo analogowej, a później cyfrowej (dość porównać pierwsze odcinki „Bolka i Lolka” z najnowszymi produkcjami, takimi jak ostatnie odcinki „Krainy Lodu” czy „Avatara”).

Dlaczego aktorom nie wolno grać lekarzy w reklamach?

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Opinie Ekonomiczne
Bogusław Chrabota: Upały dołują światowe PKB
Opinie Ekonomiczne
Michał Hetmański, Kamil Laskowski: Hutnictwo to wyjątek od piastowskiej doktryny Tuska
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Obniżka podatków to miraż. Należałoby je podnieść – na obronę
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Wiadomość o śmierci Zachodu nieco przesadzona
Opinie Ekonomiczne
Marian Gorynia: Dlaczego organizujemy Kongres Ekonomistów Polskich?