Polska w ciągłym ruchu

Średni ruch na polskich drogach w ciągu ostatnich pięciu lat zwiększył się o blisko 1/6. To istotny wzrost, tym bardziej że nie rozkłada się on równomiernie – coraz bardziej obciążonymi odcinkami dróg w Polsce są dziś trasy wokół miejskich aglomeracji.

Publikacja: 11.04.2016 22:00

Polska w ciągłym ruchu

Foto: Fotorzepa, Ryszard Waniek

Ale widać także efekty programu budowy autostrad i dróg ekspresowych, z których korzysta coraz większa liczba pojazdów. Obecnie przeciętny ruch na nich jest średnio ponaddwukrotnie wyższy niż na pozostałych drogach. Co ważniejsze, luźniej robi się na dotychczasowych jednojezdniowych trasach, które – tam gdzie jest to możliwe – przestają odgrywać rolę traktów tranzytowych.

Wraz z rozwojem nowoczesnej infrastruktury, mimo coraz większego strumienia pojazdów, spada liczba wypadków – w 2015 r. było ich o 2269 mniej niż rok wcześniej, liczba ofiar śmiertelnych spadła o blisko 300, a rannych o ponad 3 tys. I choć pod względem bezpieczeństwa na drogach wciąż daleko nam do europejskich liderów, cieszy, że sytuacja się poprawia.

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Opinie Ekonomiczne
Bogusław Chrabota: Sławomir Mentzen i Adrian Zandberg. Gospodarczy iluzjoniści
Opinie Ekonomiczne
Hubert A. Janiszewski: Dlaczego w Sejmie widać puste ławki
Opinie Ekonomiczne
Jak rozwiązać problem jawności wynagrodzeń? Odpowiedź można znaleźć w... Biblii
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Następne cięcie stóp procentowych najwcześniej we wrześniu?
Opinie Ekonomiczne
Pensje Polaków dogoniły zarobki Brytyjczyków. O czym to świadczy?