Iain Maxwell: Canon Polska: Stawiam na rozwój usług biznesowych

Koszty pracy nad Wisłą są nadal stosunkowo niskie - mówi Iain Maxwell, dyrektor zarządzający Canon Polska

Publikacja: 06.06.2016 21:02

Iain Maxwell: Canon Polska: Stawiam na rozwój usług biznesowych

Foto: materiały prasowe

Rz: Drupa to największe na świecie targi poligraficzne. Czym chwali się Canon?

Iain Maxwell: Impreza pokazuje siłę naszej marki i różnorodność oferowanych produktów. Canon prezentuje szeroką gamę rozwiązań, które wspierają dostawców usług druku w rozwoju ich potencjału biznesowego. Nasz model biznesowy składa się z dwóch segmentów: konsumenckiego (B2C) i biznesowego (B2B). Podczas tych targów skupiamy się na relacjach B2B, dzięki temu docieramy do klientów i partnerów – w różnych sektorach. Jednak wiele rozwiązań prezentowanych na drupie dotyczy także rynku konsumenckiego. Te rozwiązania przenikają się.

No właśnie. W świadomości Polaków oferta Canona jest skierowana wyłącznie do klienta indywidualnego. Mam na myśli aparaty i drukarki. Takie wąskie postrzeganie marki jest chyba nieco krzywdzące?

Walczymy z tym stereotypem. Wynika on z tego, że zbudowaliśmy bardzo silną pozycję w segmencie konsumenckim. Aparaty, lustrzanki oraz drukarki marki Canon to klasa sama w sobie. Nasza oferta produktowa jest jednak dużo, dużo szersza, czego dowodem są trwające targi.

Ale aparaty w dalszym ciągu pozostają waszym flagowym produktem. Niektórzy wróżą koniec ery klasycznych urządzeń tego typu. Nie boi się pan tego?

Rynek aparatów fotograficznych nie zniknie, ale z pewnością mocno się zmieni. Pracujemy nad tym, aby technologie znane z aparatów przenieść i stosować w innych urządzeniach. Zresztą doskonale widać to na przykładzie profesjonalnych urządzeń, które pokazujemy na targach.

Od stycznia kieruje pan biznesem Canon w Polsce. W którą stronę zmierza rozwój marki w naszym kraju?

Chciałbym rozwijać usługi biznesowe, to mój priorytet.

W jaki sposób?

Chcemy wykorzystać potencjał, jaki niesie ze sobą np. outsourcing. W Polsce wydzielenie ze struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa niektórych procesów to nadal pieśń przyszłości. Canon posiada wyspecjalizowaną jednostkę – dział Canon Business Services – która zajmuje się outsourcingiem i doradztwem zarządczym. Dzięki temu, że Canon może połączyć technologie (urządzenia) i wiedzę na temat outsourcingu procesów biznesowych, klienci otrzymują kompleksową usługę i zyskują komfort wynikający z pracy z doświadczonym i zaufanym partnerem.

Jakieś przykłady współpracy z klientami na tym polu?

Przykładem może być Deloitte, dla którego prowadzimy printroom, lub instytucje bankowe, które zlecają nam skanowanie i przetwarzanie ogromnej liczby faktur. Wrocławskiemu oddziałowi Amazona dostarczamy urządzenia służące do druku na żądanie. Usługa jest wykorzystywana m.in. w sprzedaży książek. Technologia umożliwia szybką realizację zamówienia, chwilę po jego złożeniu przez klienta. Zalety? Skrócenie czasu obsługi zlecenia, zmniejszenie potrzebnej powierzchni magazynowej i możliwość bardziej elastycznego reagowania na oczekiwania klientów. Mówiąc wprost: niesprzedane książki nie zalegają na regałach, pokrywając się kurzem.

Do kogo konkretnie chcecie dotrzeć z waszą ofertą?

Przede wszystkim do firm z polskim rodowodem. Czas działa na naszą korzyść, ponieważ koszty pracy nad Wisłą są nadal stosunkowo niskie. To sprawia, że gros zadań, takich jak np. przygotowywanie kopii dokumentów, nadal wykonują ludzie. W Europie Zachodniej te same obowiązki – ze względu na relatywnie wysokie koszty pracy – są obsługiwane przez maszyny i oprogramowanie. Jestem pewien, że z czasem to samo stanie się w Polsce.

Drupa to największa impreza wystawiennicza w tym roku. Okazją do zaprezentowania potencjału produktowego firmy Canon były też zeszłoroczne targi Canon EXPO. Które z zaprezentowanych tam rozwiązań trafią do polskiego klienta?

Technologie jutra już się pojawiają: wprowadzamy obecnie na polski rynek usługi produkcji wysokiej jakości hdbooków czy kamery do monitoringu, które „widzą" w bardzo słabym świetle, praktycznie w ciemności, oraz rozwiązania i usługi druku 3D. Pierwszą z nowości, o których wspominałem, są książki fotograficzne, czyli albumy, które każdy konsument może samodzielnie zaprojektować z własnych zdjęć i zlecić ich wydruk. Wszystko dzieje się za pośrednictwem intuicyjnego interfejsu do projektowania albumu na własnym komputerze, płatności online oraz druku na urządzeniach Canon Dream Labo 5000. Już pierwsi klienci w Polsce specjalizujący się w druku profesjonalnym zakupili tę maszynę, a my bardzo mocno wspieramy ich biznesowo, promując modę na książki fotograficzne w wysokiej jakości. DreamLabo 5000 posiada wszelkie cechy, które predestynują go do zrewolucjonizowania polskiego rynku produkcyjnego w zakresie drukowania zdjęć. Szacowany koszt wydrukowania książki fotograficznej w jakości HD waha się w granicach 170–400 zł w zależności od rozmiaru, liczby stron i oprawy. W Polsce chcemy również rozwijać branżę druku 3D. Widzimy popyt w tym segmencie, więc dostarczymy produkt firmowany marką Canon.

CV

Iain Maxwell od stycznia jest dyrektorem zarządzającym Canon Polska. Z pochodzenia Szkot. Pracę w Canonie rozpoczął w 1983 r. Zajmował wiele wysokich stanowisk w obszarze Services & Support w Europie i RPA, a w ostatnim czasie był szefem działu Services & Support w Canon UK i Irlandii.

Rz: Drupa to największe na świecie targi poligraficzne. Czym chwali się Canon?

Iain Maxwell: Impreza pokazuje siłę naszej marki i różnorodność oferowanych produktów. Canon prezentuje szeroką gamę rozwiązań, które wspierają dostawców usług druku w rozwoju ich potencjału biznesowego. Nasz model biznesowy składa się z dwóch segmentów: konsumenckiego (B2C) i biznesowego (B2B). Podczas tych targów skupiamy się na relacjach B2B, dzięki temu docieramy do klientów i partnerów – w różnych sektorach. Jednak wiele rozwiązań prezentowanych na drupie dotyczy także rynku konsumenckiego. Te rozwiązania przenikają się.

Pozostało 88% artykułu
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację