Przykładem może być Deloitte, dla którego prowadzimy printroom, lub instytucje bankowe, które zlecają nam skanowanie i przetwarzanie ogromnej liczby faktur. Wrocławskiemu oddziałowi Amazona dostarczamy urządzenia służące do druku na żądanie. Usługa jest wykorzystywana m.in. w sprzedaży książek. Technologia umożliwia szybką realizację zamówienia, chwilę po jego złożeniu przez klienta. Zalety? Skrócenie czasu obsługi zlecenia, zmniejszenie potrzebnej powierzchni magazynowej i możliwość bardziej elastycznego reagowania na oczekiwania klientów. Mówiąc wprost: niesprzedane książki nie zalegają na regałach, pokrywając się kurzem.
Do kogo konkretnie chcecie dotrzeć z waszą ofertą?
Przede wszystkim do firm z polskim rodowodem. Czas działa na naszą korzyść, ponieważ koszty pracy nad Wisłą są nadal stosunkowo niskie. To sprawia, że gros zadań, takich jak np. przygotowywanie kopii dokumentów, nadal wykonują ludzie. W Europie Zachodniej te same obowiązki – ze względu na relatywnie wysokie koszty pracy – są obsługiwane przez maszyny i oprogramowanie. Jestem pewien, że z czasem to samo stanie się w Polsce.
Drupa to największa impreza wystawiennicza w tym roku. Okazją do zaprezentowania potencjału produktowego firmy Canon były też zeszłoroczne targi Canon EXPO. Które z zaprezentowanych tam rozwiązań trafią do polskiego klienta?
Technologie jutra już się pojawiają: wprowadzamy obecnie na polski rynek usługi produkcji wysokiej jakości hdbooków czy kamery do monitoringu, które „widzą" w bardzo słabym świetle, praktycznie w ciemności, oraz rozwiązania i usługi druku 3D. Pierwszą z nowości, o których wspominałem, są książki fotograficzne, czyli albumy, które każdy konsument może samodzielnie zaprojektować z własnych zdjęć i zlecić ich wydruk. Wszystko dzieje się za pośrednictwem intuicyjnego interfejsu do projektowania albumu na własnym komputerze, płatności online oraz druku na urządzeniach Canon Dream Labo 5000. Już pierwsi klienci w Polsce specjalizujący się w druku profesjonalnym zakupili tę maszynę, a my bardzo mocno wspieramy ich biznesowo, promując modę na książki fotograficzne w wysokiej jakości. DreamLabo 5000 posiada wszelkie cechy, które predestynują go do zrewolucjonizowania polskiego rynku produkcyjnego w zakresie drukowania zdjęć. Szacowany koszt wydrukowania książki fotograficznej w jakości HD waha się w granicach 170–400 zł w zależności od rozmiaru, liczby stron i oprawy. W Polsce chcemy również rozwijać branżę druku 3D. Widzimy popyt w tym segmencie, więc dostarczymy produkt firmowany marką Canon.
CV
Iain Maxwell od stycznia jest dyrektorem zarządzającym Canon Polska. Z pochodzenia Szkot. Pracę w Canonie rozpoczął w 1983 r. Zajmował wiele wysokich stanowisk w obszarze Services & Support w Europie i RPA, a w ostatnim czasie był szefem działu Services & Support w Canon UK i Irlandii.