Antoine Barthes, Nissan Sales Central & Eastern Europe. Polski rynek kwitnie

Sprzedaż nakręcają zakupy flotowe i reeksport – mówi Antoine Barthes, dyr. zarządzający Nissan Sales Central & Eastern Europe

Publikacja: 17.08.2016 18:55

Antoine Barthes, dyr. zarządzający Nissan Sales Central & Eastern Europe

Antoine Barthes, dyr. zarządzający Nissan Sales Central & Eastern Europe

Foto: Materiały prasowe

Rz: Na europejskim rynku widać, że sprzedaż aut w Europie spada. A jak wygląda sytuacja w naszej części Europy?

Antoine Barthes: Środkowoeuropejski, a zwłaszcza polski rynek, po prostu kwitnie. Sprzedaż w II kwartale 2016 wzrosła w tempie dwucyfrowym. Teraz jedyne pytanie, jakie sobie możemy zadać, brzmi: czy ten trend ma szansę się utrzymać, czy sytuacja z II kwartału ma szansę się powtórzyć? Bo widzimy, że sprzedaż w Polsce nakręcają nie tylko zakupy floty czy osób prywatnych, ale pojawiają się nadzwyczajne powody wzrostu – jak chociażby reeksport sprowadzanych aut. Jeśli ten czynnik ustanie, sytuacja się unormuje. Lipiec z 5-procentowym wzrostem już wygląda na „normalny", w dodatku jest to miesiąc letni. Pozostaje więc poczekać na wrzesień – czy sytuacja się ustabilizuje, czy znów będziemy mieli duży reeksport. Rosną jednak zakupy flotowe. To cieszy, bo oznacza, że przedsiębiorcy pozytywnie postrzegają sytuację gospodarczą kraju, skoro decydują się na takie inwestycje. Bo te auta z pewnością nie zostaną reeksportowane i pozostaną w kraju. Tym bardziej więc cieszy, że i ten segment rynku wyraźnie rośnie.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Ekonomiczne
Paweł Rożyński: Dlaczego światowe rynki zignorowały groźby Iranu
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Ropa, dolary i krew
Opinie Ekonomiczne
Bogusław Chrabota: Przesadzamy z OZE?
Opinie Ekonomiczne
Wysoka moralność polskich firm. Chciejstwo czy rzeczywistość?
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Opinie Ekonomiczne
Handlowy wymiar suwerenności strategicznej Unii Europejskiej