Reklama

Antoine Barthes, Nissan Sales Central & Eastern Europe. Polski rynek kwitnie

Sprzedaż nakręcają zakupy flotowe i reeksport – mówi Antoine Barthes, dyr. zarządzający Nissan Sales Central & Eastern Europe

Publikacja: 17.08.2016 18:55

Antoine Barthes, dyr. zarządzający Nissan Sales Central & Eastern Europe

Antoine Barthes, dyr. zarządzający Nissan Sales Central & Eastern Europe

Foto: Materiały prasowe

Rz: Na europejskim rynku widać, że sprzedaż aut w Europie spada. A jak wygląda sytuacja w naszej części Europy?

Antoine Barthes: Środkowoeuropejski, a zwłaszcza polski rynek, po prostu kwitnie. Sprzedaż w II kwartale 2016 wzrosła w tempie dwucyfrowym. Teraz jedyne pytanie, jakie sobie możemy zadać, brzmi: czy ten trend ma szansę się utrzymać, czy sytuacja z II kwartału ma szansę się powtórzyć? Bo widzimy, że sprzedaż w Polsce nakręcają nie tylko zakupy floty czy osób prywatnych, ale pojawiają się nadzwyczajne powody wzrostu – jak chociażby reeksport sprowadzanych aut. Jeśli ten czynnik ustanie, sytuacja się unormuje. Lipiec z 5-procentowym wzrostem już wygląda na „normalny", w dodatku jest to miesiąc letni. Pozostaje więc poczekać na wrzesień – czy sytuacja się ustabilizuje, czy znów będziemy mieli duży reeksport. Rosną jednak zakupy flotowe. To cieszy, bo oznacza, że przedsiębiorcy pozytywnie postrzegają sytuację gospodarczą kraju, skoro decydują się na takie inwestycje. Bo te auta z pewnością nie zostaną reeksportowane i pozostaną w kraju. Tym bardziej więc cieszy, że i ten segment rynku wyraźnie rośnie.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Małgorzata Zaleska: NBP – kierunki zmian
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Śpiący gigant, który się nie budzi
Opinie Ekonomiczne
Grodziewicz, Bombczyński: Przepisy, które budzą emocje i generują ryzyka
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Halesiak: Strategiczne wizje i przemilczane kompromisy
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Ekonomiczne
Roguski: Przyszłość mieszkaniówki. Państwa-miasta i pułapka domów za 1 zł
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama