Liczą się ambicje i chęć współpracy

Ostatnio nie ma miesiąca, w którym nie nadeszłyby informacje o zagranicznych sukcesach polskich firm. Nie jest to przypadek ani efekt nadzwyczajnej koniunktury gospodarczej na świecie (choć jej poprawa także ma znaczenie). To rezultat wieloletnich wysiłków krajowych przedsiębiorców umiejętnie wspieranych od 2013 r. przez rządowy program promocji kilkunastu eksportowych branż.

Publikacja: 21.06.2017 21:24

Anita Błaszczak

Anita Błaszczak

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała

Był to (i dobrze, że nadal jest) jeden z najbardziej sensownych sposobów wydawania publicznych pieniędzy na rozwój eksportu i budowę wizerunku Polski w świecie. Raz, że zachęca firmy do wychodzenia w świat pod własną marką, a dwa, że skłania je do współpracy. Przygotowując stoiska w narodowych pawilonach, producenci chcąc nie chcąc nawiązują bliższe relacje, co potem zachęca ich do wspólnych projektów. Tym bardziej że częstsze wyjazdy na dofinansowane przez rząd branżowe targi pozwalają podpatrzyć, jak współdziałają ze sobą firmy z innych państw.

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Następne cięcie stóp procentowych najwcześniej we wrześniu?
Opinie Ekonomiczne
Pensje Polaków dogoniły zarobki Brytyjczyków. O czym to świadczy?
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: To nie są wybory prezydenckie
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Wojna orła ze smokiem
Opinie Ekonomiczne
Dr Mateusz Chołodecki: Czy można skutecznie regulować rynki cyfrowe