Liczą się ambicje i chęć współpracy

Ostatnio nie ma miesiąca, w którym nie nadeszłyby informacje o zagranicznych sukcesach polskich firm. Nie jest to przypadek ani efekt nadzwyczajnej koniunktury gospodarczej na świecie (choć jej poprawa także ma znaczenie). To rezultat wieloletnich wysiłków krajowych przedsiębiorców umiejętnie wspieranych od 2013 r. przez rządowy program promocji kilkunastu eksportowych branż.

Publikacja: 21.06.2017 21:24

Anita Błaszczak

Anita Błaszczak

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała

Był to (i dobrze, że nadal jest) jeden z najbardziej sensownych sposobów wydawania publicznych pieniędzy na rozwój eksportu i budowę wizerunku Polski w świecie. Raz, że zachęca firmy do wychodzenia w świat pod własną marką, a dwa, że skłania je do współpracy. Przygotowując stoiska w narodowych pawilonach, producenci chcąc nie chcąc nawiązują bliższe relacje, co potem zachęca ich do wspólnych projektów. Tym bardziej że częstsze wyjazdy na dofinansowane przez rząd branżowe targi pozwalają podpatrzyć, jak współdziałają ze sobą firmy z innych państw.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację