Reklama

Liczą się ambicje i chęć współpracy

Ostatnio nie ma miesiąca, w którym nie nadeszłyby informacje o zagranicznych sukcesach polskich firm. Nie jest to przypadek ani efekt nadzwyczajnej koniunktury gospodarczej na świecie (choć jej poprawa także ma znaczenie). To rezultat wieloletnich wysiłków krajowych przedsiębiorców umiejętnie wspieranych od 2013 r. przez rządowy program promocji kilkunastu eksportowych branż.

Publikacja: 21.06.2017 21:24

Anita Błaszczak

Anita Błaszczak

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała

Był to (i dobrze, że nadal jest) jeden z najbardziej sensownych sposobów wydawania publicznych pieniędzy na rozwój eksportu i budowę wizerunku Polski w świecie. Raz, że zachęca firmy do wychodzenia w świat pod własną marką, a dwa, że skłania je do współpracy. Przygotowując stoiska w narodowych pawilonach, producenci chcąc nie chcąc nawiązują bliższe relacje, co potem zachęca ich do wspólnych projektów. Tym bardziej że częstsze wyjazdy na dofinansowane przez rząd branżowe targi pozwalają podpatrzyć, jak współdziałają ze sobą firmy z innych państw.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Prawdziwi politycy, czyli jak się dorasta w MON
Opinie Ekonomiczne
Eksperci FOR: Orbanizacja gospodarki odpadami w Polsce
Opinie Ekonomiczne
Prof. Gorynia: Jaki będzie XI Kongres Ekonomistów Polskich?
Opinie Ekonomiczne
Pierwsza wiceprezes BGK: Nowy potencjał emisji obligacji
Opinie Ekonomiczne
Cezary Szymanek: Katastrofa na razie odwołana
Reklama
Reklama