Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 26.06.2017 21:35 Publikacja: 26.06.2017 21:28
Jednocześnie, według nowego raportu Bain & Company poświęconego problemowi nierentownych klientów korporacyjnych i metodom ich „uzdrawiania", wiele banków zrobiło w tej dziedzinie niewielkie postępy. Badania te pokazują, że nawet niewielkie przesunięcia w portfelu klientów mogą mieć znaczący wpływ na ogólną rentowność banku. De facto, skoncentrowanie się na jednym procencie klientów o najniższej rentowności może znacznie poprawić wynik finansowy.
W wyniku globalnego kryzysu finansowego ogólna rentowność banków wyraźnie spadła. Reagując na to, banki skupiły się na zwiększaniu przychodów i szukaniu oszczędności, np. istotnie obniżyły koszty operacyjne. Jednak ciągle nie do końca wykorzystują duże możliwości, jakie daje bardziej rygorystyczne podejście do zarządzania rentownością klientów korporacyjnych.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Jak uczy biologia, skuteczność grupy może wynikać nie z dominacji, ale z rozpoznania i wzmocnienia najlepszego s...
Bez alternatywnych strategii perspektywy ukraińskiej gospodarki na rok 2026 wydają się wysoce niepewne – zwłaszc...
Kapitał zasilający polskie start-upy właśnie wysechł jak kałuża w czas suszy. Czy projekt europejskiej unii kapi...
Hutnictwo to strategiczna gałąź gospodarki, której znaczenie, w związku z transformacją energetyczną, będzie tyl...
Etapowe upłynnienie aktywów Skarbu Państwa może przynieść niemałe wpływy do budżetu. I pomóc w przywróceniu zach...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas