Reklama

Jeden procent klientów robi ogromną różnicę

Obecny i prawdopodobny dalszy wzrost stóp procentowych w ciągu kilku lat daje szansę bankom na poprawę rentowności, w szczególności bankowości korporacyjnej.

Aktualizacja: 26.06.2017 21:35 Publikacja: 26.06.2017 21:28

Jednocześnie, według nowego raportu Bain & Company poświęconego problemowi nierentownych klientów korporacyjnych i metodom ich „uzdrawiania", wiele banków zrobiło w tej dziedzinie niewielkie postępy. Badania te pokazują, że nawet niewielkie przesunięcia w portfelu klientów mogą mieć znaczący wpływ na ogólną rentowność banku. De facto, skoncentrowanie się na jednym procencie klientów o najniższej rentowności może znacznie poprawić wynik finansowy.

W wyniku globalnego kryzysu finansowego ogólna rentowność banków wyraźnie spadła. Reagując na to, banki skupiły się na zwiększaniu przychodów i szukaniu oszczędności, np. istotnie obniżyły koszty operacyjne. Jednak ciągle nie do końca wykorzystują duże możliwości, jakie daje bardziej rygorystyczne podejście do zarządzania rentownością klientów korporacyjnych.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Witold M.Orłowski: Zły nastrój Moody’s
Opinie Ekonomiczne
Piotr Mazurkiewicz: Zakupy po polsku. Globalne trendy mogą się u nas nie sprawdzić
Opinie Ekonomiczne
Skwirowski: Perspektywa ratingu w dół. Nie jestem optymistą
Opinie Ekonomiczne
Prof. Sławiński: Nowe szaty stablecoinów
Opinie Ekonomiczne
Prof. Jan Polowczyk: Polska gościnność kontra weto prezydenta
Reklama
Reklama