Znawczyni piwa

Marzena Piórko. Jest pierwszą Polką, która weszła do zarządu Kompanii Piwowarskiej. Jej specjalnością jest dystrybucja

Publikacja: 26.02.2010 03:01

Marzena Piórko pracuje w Kompanii Piwowarskiej, z roczną przerwą, od 1997 r. (fot: KAMPANIA PIWOWARS

Marzena Piórko pracuje w Kompanii Piwowarskiej, z roczną przerwą, od 1997 r. (fot: KAMPANIA PIWOWARSKA)

Foto: Rzeczpospolita

– Jest kopalnią wiedzy o polskim piwowarstwie – mówią koledzy o 39-letniej Marzenie Piórko. W połowie marca, po 12 latach pracy w Kompanii Piwowarskiej, największym producencie piwa w Polsce, zostanie wiceprezesem do spraw sprzedaży i dystrybucji. Zastąpi na tym stanowisku Kevina Brownseya, który będzie odpowiadał za sprzedaż w europejskich strukturach koncernu SABMiller, właściciela Kompanii Piwowarskiej.

W polskiej branży piwnej trudno się doszukać kobiet na najwyższych stanowiskach. Przed Marzeną Piórko do zarządu producenta Tyskiego i Żubra dołączyła Jessice Spence odpowiedzialna za marketing. Natomiast od ubiegłego roku na czele Royal Unibrew Polska stoi Beata Pawłowska.

Marzena Piórko kwestiami dotyczącymi dystrybucji piwa zajmuje się od 1997 r., kiedy związała się z Kompanią Piwowarską. Zaczynała jako kierownik ds. rozwoju sprzedaży w Tyskich Browarach Książęcych. Po ich połączeniu z Lechem Browary Wielkopolskie (oba należą do Kompanii) w 1999 r. została regionalnym specjalistą ds. sprzedaży i marketingu.

Zanim dołączyła do Kompanii, pracowała w Agencji Badawczej Pentor, a następnie zarządzała sprzedażą w firmie Leco Instrumente dostarczającej sprzęt do laboratoriów przemysłowych.

W 2003 r. przeszła do Agros Novej, czołowego producenta soków i dżemów w Polsce. Pracowała dla tej firmy przez rok. Po powrocie do Kompanii w 2006 r. została dyrektorem regionu centrum, który rozpościera się od Łodzi po Białystok. Po raz kolejny awansowała w 2007 r. Objęła wówczas stanowisko dyrektora ds. operacyjnych. Przez ostatnie miesiące odpowiadała za zmianę sposobu dystrybucji i zasad współpracy, m.in. z hurtownikami. Projekt, który wdrażała, zakłada m.in., że przedstawiciele handlowi Kompanii Piwowarskiej będą się także zajmować doradztwem dla kluczowych dystrybutorów czy właścicieli sklepów.

Pytana o zasady, którymi kieruje się w biznesie, mówi, że podstawą jest dla niej uczciwość i szacunek. Zarówno wobec podwładnych, jaki i dystrybutorów czy dostawców.

Jej współpracownicy chwalą ją za konsekwencję w dążeniu do celu. Przyznają, że pomagają jej w tym duży zapał i wysokie ambicje.

Marzena Piórko lubi pracę w ogrodzie. Jest także miłośniczką fitnessu oraz dobrej kuchni. Lubi piec ciasta. Nazywa siebie „domowym cukiernikiem”.

Wiceprezes Kompanii jest absolwentką Śląskiej Międzynarodowej Szkoły Handlowej. Ma męża i dwójkę dzieci.

– Jest kopalnią wiedzy o polskim piwowarstwie – mówią koledzy o 39-letniej Marzenie Piórko. W połowie marca, po 12 latach pracy w Kompanii Piwowarskiej, największym producencie piwa w Polsce, zostanie wiceprezesem do spraw sprzedaży i dystrybucji. Zastąpi na tym stanowisku Kevina Brownseya, który będzie odpowiadał za sprzedaż w europejskich strukturach koncernu SABMiller, właściciela Kompanii Piwowarskiej.

W polskiej branży piwnej trudno się doszukać kobiet na najwyższych stanowiskach. Przed Marzeną Piórko do zarządu producenta Tyskiego i Żubra dołączyła Jessice Spence odpowiedzialna za marketing. Natomiast od ubiegłego roku na czele Royal Unibrew Polska stoi Beata Pawłowska.

Opinie Ekonomiczne
„Jezioro damy tu”, czyli energetyka w rekonstrukcji
Opinie Ekonomiczne
Paweł Rożyński: Big tech ma narodowość i twarz Donalda Trumpa
Opinie Ekonomiczne
Deklaracja Ateńska: chcemy latać więcej, ale ciszej i czyściej
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Donald Trump wygrał w Hadze, ale Europa wygrała jeszcze bardziej
Opinie Ekonomiczne
NATO zrobiło swoje. Teraz czas na UE