Według analityków Euromonitora w 2010 r. wartość sprzedaży napojów pobudzających wyniesie w Polsce 562,8 mln zł. W porównaniu z 2009 r. urośnie o niecałe 3 proc.
Szacunki Euromonitora zbliżone są do prognoz producentów i dystrybutorów energetyków. Jak już informowała „Rz”, ich zdaniem polski rynek nie będzie rozwijał się tak szybko, jak przez ostatnie kilka lat. Na przykład tylko w 2008 roku sprzedaż napojów energetycznych urosła w Polsce o ok. jedną trzecią.
W firmie Red Bull nie wykluczają nawet, że – po raz pierwszy w historii – w 2010 r. może dojść w Polsce do spadku sprzedaży tych produktów.
Statystyczny Polak wypija ok. 1,9 litra energetyków rocznie. Daje nam to ósme miejsce w Europie. Na czele europejskiej stawki są Austriacy (5,9 l na osobę). Tuż za nami są natomiast Niemcy i Belgowie (po 1,7 l). W regionie więcej napojów energetycznych konsumują od nas jedynie Estończycy (5 l) oraz Litwini (2 l).
[srodtytul]W tym roku mieszkańcy [/srodtytul]