[b]Rz: Kiedy w Tychach ruszy produkcja lancii ypsilon?[/b]
Produkcję planujemy uruchomić w pierwszym kwartale przyszłego roku. Zakładam więc, że gdzieś w połowie roku samochód powinien się pojawić w salonach. Dla firmy oznacza to wprowadzenie do produkcji dodatkowego modelu, co jest gwarancją, że przez kolejne dwa – trzy lata mamy zapewnioną produkcję na wysokim poziomie. Liczę na to, że do 2012 roku, a może nawet jeszcze dłużej, będziemy także produkować dotychczasową wersję pandy.
[b]Ale popyt na pandę będzie malał, bo we Włoszech zacznie się produkcja nowej wersji. Czy produkcja 100 tys. sztuk lancii zdoła ten spadek zrekompensować?[/b]
Na razie zakładamy, że będzie to 100 – 120 tys. sztuk rocznie. Ale produkcja ypsilona może być wyższa. Gdy zaczynaliśmy z pandą, planowaliśmy produkcję na poziomie 170 – 180 tys. i wydawało się, że to będzie dużo. Tymczasem rok po roku produkowaliśmy coraz więcej, a w ubiegłym roku z Tychów wyjechało prawie 300 tys. pand. Podobnie było z nowym fiatem 500. Miał być raczej niszowy, zbliżony bardziej do segmentu ypsilona niż pandy, a tymczasem produkujemy go ok.180 tys. Nie chcę więc ograniczać możliwości sukcesu poszczególnych modeli.
[b]Ale Ypsilon to niszowy model. A popyt na auta w Europie spada. Gdzie więc możliwości na zwiększanie jego sprzedaży?[/b]