Banki lubią wykształconych klientów

Polacy ze średnim i wyższym wykształceniem mieszkający w dużych miastach częściej korzystają z usług instytucji finansowych

Publikacja: 17.09.2010 01:45

Polacy ze średnim i wyższym wykształceniem mieszkający w dużych miastach częściej korzystają z usług

Polacy ze średnim i wyższym wykształceniem mieszkający w dużych miastach częściej korzystają z usług instytucji finansowych

Foto: Fotorzepa, MS Magdalena Starowieyska

38 proc. mieszkańców dużych miast korzysta też z kart kredytowych – wynika z badania przeprowadzonego przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Deutsche Banku PBC. Ankieterzy przepytali 304 Polaków ze średnim i wyższym wykształceniem mieszkających w miastach, których liczba mieszkańców przekracza 100 tys.

To właśnie o te osoby najbardziej zabiegają bankowcy. To wykształceni mieszkańcy większych miast zdecydowanie najczęściej korzystają z produktów bankowych.

Tylko 37 proc. badanych przyznaje, że nie ma zobowiązań wobec banku (ogółem deklaruje to 82 proc. Polaków).

22 proc. wykształconych mieszkańców dużych miast zaciągnęło kredyt ratalny, a 21 proc. mieszkaniowy. – Badana grupa częściej korzysta z usług finansowych. Wystarczy porównać, ile osób ma konto osobiste.

58 proc. Polaków przyznaje się do tego, że ma rachunek, a w naszej grupie 92 proc. – mówi Piotr Jakubowski z Millward Brown SMG/KRC. – Stać ich także na zaciągnięcie kredytu mieszkaniowego – dodaje.

Blisko połowa ankietowanych oszczędza. Wykorzystują oni do tego celu różne produkty i różne instytucje. Największym zaufaniem cieszą się banki. Blisko co druga osoba trzyma swoje oszczędności na zwykłym koncie lub na koncie oszczędnościowym, tyle samo zwolenników mają lokaty bankowe. Co trzeci badany kupuje jednostki funduszy inwestycyjnych.

Większość wykształconych mieszkańców dużych miast, że po przejściu na emeryturę poziom ich życia znacznie się pogorszy. Ale 33 proc. jest zdania, że jakość ich życia po zakończeniu pracy się nie zmieni.

Wykształceni Polacy, za którymi bankowcy się uganiają, nie są jednak bardzo lojalnymi klientami. Tylko 26 proc. z nich powiedziało, że korzysta z produktów jednego banku. Pozostali porównują produkty kilku banków i wybierają ich zdaniem najlepszy. Poza tym cztery osoby na dziesięć ankietowanych odpowiedziały twierdząco na pytanie: czy jest pani/pan skłonny przenieść konto do innego banku. Zachęcić ich do tego może bezpłatny rachunek i bankomaty na całym świecie oraz rozwinięty system bankowości internetowej.

[ramka][b][link=http://www.rp.pl/galeria/429463,1,536848.html]Zobacz kredyty Polaków[/link][/b][/ramka]

38 proc. mieszkańców dużych miast korzysta też z kart kredytowych – wynika z badania przeprowadzonego przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Deutsche Banku PBC. Ankieterzy przepytali 304 Polaków ze średnim i wyższym wykształceniem mieszkających w miastach, których liczba mieszkańców przekracza 100 tys.

To właśnie o te osoby najbardziej zabiegają bankowcy. To wykształceni mieszkańcy większych miast zdecydowanie najczęściej korzystają z produktów bankowych.

Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Dlaczego znika hejt na elektryki
Opinie Ekonomiczne
Agata Rozszczypała: O ile więcej od kobiet zarabiają mężczyźni
Opinie Ekonomiczne
Iwona Trusewicz: Rodeo po rosyjsku, czyli jak ujeździć Amerykę
Opinie Ekonomiczne
Paweł Rożyński: Nie tylko meble. Polska gospodarka wpada w pułapkę
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: Czy warto deregulować?
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem