Czarna tablica z czerwonym paskiem

Tablice rejestracyjne są w znacznym stopniu niewykorzystane. A można wprowadzić obowiązek malowania na tablicy paska po każdej kolizji drogowej pojazdu.

Publikacja: 14.04.2019 21:00

Czarna tablica z czerwonym paskiem

Foto: Adobe Stock

Starszym ludziom czas płynie szybciej. Właściwie okrągły rok na pewnym etapie życia skraca się do dwóch kluczowych wydarzeń: wymiany opon z letnich na zimowe, a potem z zimowych na letnie. Na marginesie: obserwując krajowe życie polityczne (wyrywkowo i niechętnie), należy życzyć niektórym politykom jak najszybszej wymiany opon mózgowych na letnie (z gorących).

Ale prędziutko i bezpiecznie wracam do motoryzacji. Oto wiosną wracają na drogi niektórzy kierowcy nieużywani od jesieni. A dokładniej od Wszystkich Świętych. To ci, którzy nie jeżdżą zimą. I bardzo słusznie. Budzą się na Wielkanoc, bo trzeba zawieźć koszyczek pod kościół. I właśnie teraz coraz częściej widujemy auta z tak zwanymi czarnymi tablicami. Takie tablice zaprzestano wydawać niemal 20 lat temu. Można więc śmiało powiedzieć, że są to tablice stare, podobnie jak te samochody i – na ogół – jak ci kierowcy. Popieram te czarne tablice, bo noszą walor ostrzegawczy. Jeśli ktoś od początku obecnego tysiąclecia nie zmienił auta, tylko uparcie jeździ rzęchem, to trudno go nazwać mistrzem kierownicy. Więc lepiej na jezdni bacznie uważać na takiego.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację