Pożyczka i polisa OC prosto z kiosku Ruchu

Odbiór paczek, ubezpieczenia, pożyczki i hot dogi wchodzą do oferty kiosków. O nowych produktach i usługach opowiada Dariusz Stolarczyk, członek zarządu Ruchu.

Aktualizacja: 28.04.2015 08:18 Publikacja: 27.04.2015 22:00

Pożyczka i polisa OC prosto z kiosku Ruchu

Foto: Marta Bogacz / Fotorzepa

Rz: Kiedyś Ruch kojarzył się z kioskami i sprzedażą prasy, dziś punkty te oferują coraz więcej produktów i usług. Jak wygląda struktura sprzedaży?

Dariusz Stolarczyk: Nasz biznes składa się z trzech elementów. Pierwszym, najważniejszym, pozostaje dystrybucja prasy, która generuje ponad 1/3 przychodów. Dostarczamy prasę do 20 tys. punktów partnerskich, a wśród klientów są Inmedio, Empik czy sklepy osiedlowe. Choć to biznes, który maleje rok do roku, to jednak w 2014 r. zdołaliśmy – dzięki udanej współpracy z wydawcami – poprawić jego zyskowność. Sprzedaż prasy spada, ale już nie tak dynamicznie, jak w ubiegłych latach. Wartościowo w 2013 r. sprzedaż kurczyła się w tempie kilkunastu procent, w ubiegłym roku było to już tylko kilka procent. Z kolei w przypadku prenumeraty utrzymaliśmy stały poziom sprzedaży. Istotną część przychodów spółki generują też własne sklepy. Reszta to usługi.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: Czy warto deregulować?
Opinie Ekonomiczne
Robert Gwiazdowski: Wybory prezydenckie w KGHM
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Qui pro quo, czyli awantura o składkę
Opinie Ekonomiczne
RPP tnie stopy. Adam Glapiński ruszył z pomocą Karolowi Nawrockiemu
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof A. Kowalczyk: Nie należało ciąć stóp przed wyborami
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem