Telekomy na rozstaju dróg

Obecne sposoby walki o klienta mogą zaprowadzić polskich operatorów w ślepą uliczkę, blokując szanse na dalszy rozwój – piszą menedżerowie A.T. Kearney.

Aktualizacja: 02.08.2015 22:23 Publikacja: 02.08.2015 21:00

Telekomy na rozstaju dróg

Foto: Bloomberg

Europejskie firmy telekomunikacyjne stanęły w obliczu poważnego wyzwania: wprawdzie ruch w sieciach komórkowych stale rośnie (średnio o 61 proc. rocznie), jednak nie przekłada się to na wzrost przychodów.

W kręgach kierowniczych firm – operatorów telekomunikacyjnych dominują więc nastroje pesymistyczne. 70 proc. członków zarządów twierdzi, że ich firmy nie są odpowiednio przygotowane, by zmierzyć się z wyzwaniami przyszłości, i że pomimo znacznego wzrostu ruchu w sieci nie uda się im zwiększyć przychodów. Taki obraz nastrojów w branży wyłania się z badania na temat przyszłości rynku telekomunikacyjnego, przeprowadzonego przez firmę doradczą A.T. Kearney, której eksperci rozmawiali z 61 członkami zarządów 46 operatorów działających w 25 krajach europejskich.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Ropa, dolary i krew
Opinie Ekonomiczne
Bogusław Chrabota: Przesadzamy z OZE?
Opinie Ekonomiczne
Wysoka moralność polskich firm. Chciejstwo czy rzeczywistość?
Opinie Ekonomiczne
Handlowy wymiar suwerenności strategicznej Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Czekanie na zmianę pogody