Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 20.12.2015 21:00 Publikacja: 20.12.2015 21:00
Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński Robert Gardziński
Rz: Sprzedawcy zachęcają nas do kupna produktów nie tylko barwnymi reklamami czy przyjemną muzyką, ale również zapachem. Aeromarketing to rozwijająca się forma reklamy, na dodatek bardzo skuteczna. Aż tak łatwo dajemy się omamić zapachem szarlotki?
Leszek Mellibruda: Zapach jest jednym z najsilniejszych bodźców działających na człowieka. Sygnały chemiczne przekazywane do mózgu są analizowane w części starej kory. Pierwsi ludzie komunikowali się za pomocą zapachów, nie tylko odbieranych, ale prawdopodobnie też nadawanych. Opuszka węchowa należy do najstarszych części naszej kory mózgowej i to właśnie ten mechanizm jest odpowiedzialny za tak zwany efekt Prousta.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Hutnictwo to strategiczna gałąź gospodarki, której znaczenie, w związku z transformacją energetyczną, będzie tyl...
Niepewność – to słowo eksperci powtarzają jak mantrę próbując wyjaśnić, co dzieje się na polskim rynku pracy. Ko...
Największy polski emitent gazów cieplarnianych przedstawił swoją strategię do 2035 roku. Węgiel w niej jest i go...
Sekując lotnisko w Modlinie partia Jarosława Kaczyńskiego – paradoksalnie – osłabiła szanse na sukces swojego sz...
Jak uczy biologia, skuteczność grupy może wynikać nie z dominacji, ale z rozpoznania i wzmocnienia najlepszego s...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas