Reklama
Rozwiń
Reklama

Wszystko może być podróbką

Jeżeli ktoś kupuje imitację luksusowego zegarka jest to niemoralne - mówi Rafał Towalski, ekspert w dziedzinie socjologii gospodarki, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.

Publikacja: 11.04.2016 22:00

Wszystko może być podróbką

Foto: materiały prasowe

Rz: Z badań przeprowadzonych dla „Rzeczpospolitej" wynika, że w ciągu ostatnich dwóch lat aż 48 proc. Polaków kupiło podróbkę. Dlaczego kupujemy podrabiane rzeczy?

Rafał Towalski: Pozycję w społecznej hierarchii wyznacza dziś ostentacyjna konsumpcja. A to oznacza, że ludzie często ulegają presji, chcą koniecznie zamanifestować swój status społeczny, przy czym na oryginał (na przykład na dobro luksusowe) albo brakuje im pieniędzy, albo ich żałują. Kupują więc fałszywkę. Niedawno nawet jeden z reprezentantów Polski w piłce nożnej chwalił się podrabianym zegarkiem. Ostentacyjny konsumpcjonizm to potężna siła, która wywołuje irracjonalne zachowania.

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Tajwan puka do drzwi Interpolu
Opinie Ekonomiczne
Prof. Gorynia: Czy ekonomia może być fascynująca?
Opinie Ekonomiczne
Dr Marcin Murawski: Kryzys w ochronie zdrowia w 2025 r. to fake news
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Zakład o złoto
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Opinie Ekonomiczne
Adam Roguski: Mieszkaniowy sojusz państwa ze spółdzielniami
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama