Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 11.04.2016 22:00 Publikacja: 11.04.2016 22:00
Foto: materiały prasowe
Rz: Z badań przeprowadzonych dla „Rzeczpospolitej" wynika, że w ciągu ostatnich dwóch lat aż 48 proc. Polaków kupiło podróbkę. Dlaczego kupujemy podrabiane rzeczy?
Rafał Towalski: Pozycję w społecznej hierarchii wyznacza dziś ostentacyjna konsumpcja. A to oznacza, że ludzie często ulegają presji, chcą koniecznie zamanifestować swój status społeczny, przy czym na oryginał (na przykład na dobro luksusowe) albo brakuje im pieniędzy, albo ich żałują. Kupują więc fałszywkę. Niedawno nawet jeden z reprezentantów Polski w piłce nożnej chwalił się podrabianym zegarkiem. Ostentacyjny konsumpcjonizm to potężna siła, która wywołuje irracjonalne zachowania.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Bez alternatywnych strategii perspektywy ukraińskiej gospodarki na rok 2026 wydają się wysoce niepewne – zwłaszc...
Odpowiedzialny biznes przechodzi kolejną ewolucję związaną z nowymi wymaganiami regulacyjnymi. Tym razem celem jest strategiczna transformacja pozwalająca na skuteczną ochronę środowiska i praw człowieka. Jak odpowiedzieć na te wyzwania?
Kapitał zasilający polskie start-upy właśnie wysechł jak kałuża w czas suszy. Czy projekt europejskiej unii kapi...
Hutnictwo to strategiczna gałąź gospodarki, której znaczenie, w związku z transformacją energetyczną, będzie tyl...
Etapowe upłynnienie aktywów Skarbu Państwa może przynieść niemałe wpływy do budżetu. I pomóc w przywróceniu zach...
Zmagający się z wieloma zmartwieniami premier przypomniał ostatnio o niezwykłym sukcesie: pod względem siły naby...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas