Reklama
Rozwiń
Reklama

Miliardy złotych w rękach dzieci

Kwota pięciu miliardów złotych, na jaką szacujemy „finansową moc" młodych konsumentów, działa na wyobraźnię. W rzeczywistości może być jeszcze większa.

Publikacja: 03.11.2016 20:17

Anita Błaszczak

Anita Błaszczak

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała

Szacunki bazujące na wypłatach kieszonkowego nie uwzględniają bowiem funduszy, które spora część dzieci i nastolatków dostaje przy różnych okazjach od cioć, wujków i dziadków. Nierzadko są to kwoty przekraczające miesięczne wypłaty od rodziców, zwłaszcza w rocznikach pierwszej komunii, gdy dzieci na podwórkach licytują się na zawartość kopert rzędu kilku tysięcy złotych.

W dodatku prawdziwa siła ekonomiczna młodych konsumentów może być jeszcze większa, biorąc pod uwagę ich wpływ na decyzje zakupowe całej rodziny. I to już od pierwszych dni życia – jak w przypadku mojego kuzyna, który po narodzinach potomka zamienił sportowy hatchback na rodzinne kombi. Dalej idzie jak z płatka – wystarczy spojrzeć na maluchy w marketach wpychające do koszyków z rodzinnymi zakupami różne łakocie i zabawkowe nowości, a potem na nastolatki mające często decydujący głos w wyborze sprzętu komputerowego czy telewizora do domu.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Prezes FOR: Panie Prezydencie, niech Pan dotrzyma słowa!
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Europejska innowacyjność potrzebuje Europy
Opinie Ekonomiczne
Lis w kurniku: chińska ekspansja wymusza wyprzedaże i cięcia cen aut
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Kilka myśli z okazji Dnia Niepodległości
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Opinie Ekonomiczne
Mikołaj Raczyński: Okno możliwości dla Polski
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama