Reklama
Rozwiń

Polskie marki idą w świat

Kto by się spodziewał, że polska firma LPP jest w stanie otworzyć salon na renomowanej londyńskiej Oxford Street. To w końcu jeden z najdroższych adresów na handlowej mapie Europy.

Publikacja: 30.08.2017 22:01

Piotr Mazurkiewicz

Piotr Mazurkiewicz

Foto: Fotorzepa, Ryszard Waniek

W Londynie na najdroższych ulicach najemcy sklepów płacą rocznie średnio ponad 12 tys. euro za mkw. powierzchni. Ceny absolutnie zawrotne, kilkanaście razy przewyższające rekordowe stawki w Polsce. To znak, że na modzie można robić u nas pieniądze. W całym regionie w centrach handlowych pojawia się przynajmniej kilka szyldów doskonale znanych z Polski – CCC, cała grupa marek LPP, Gino Rossi... Można wymieniać jeszcze długo. Firmy sięgają teraz po znacznie trudniejsze, ale i bogatsze rynki zachodnioeuropejskie. Apetyt rośnie w miarę jedzenia, choć firmy nie podkreślają raczej polskiego pochodzenia, stawiając na międzynarodowy wizerunek. Marce Reserved w wejściu na rynek brytyjski ma pomóc kampania z udziałem top modelki Kate Moss.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Ekonomiczne
Piotr Arak: Wielki zakład Europy o Indie
Opinie Ekonomiczne
Unia Europejska a Chiny: pomiędzy współpracą, konkurencją i rywalizacją
Opinie Ekonomiczne
Eksperci: hutnictwo stali jest wyjątkiem od piastowskiej doktryny premiera Tuska
Opinie Ekonomiczne
Joanna Pandera: „Jezioro damy tu”, czyli energetyka w rekonstrukcji
Opinie Ekonomiczne
Paweł Rożyński: Big tech ma narodowość i twarz Donalda Trumpa