Reklama

Medycyna oparta na wartości szansą na życie

Gdyby tworząc system opieki zdrowotnej, wziąć pod uwagę zarówno efektywność, jak i koszty, umieralność pacjentów mogłaby się zmniejszyć.

Publikacja: 14.03.2018 18:34

Podczas Kongresu Wyzwań Zdrowotnych w Katowicach dyskutowano o koniecznych reformach służby zdrowia

Podczas Kongresu Wyzwań Zdrowotnych w Katowicach dyskutowano o koniecznych reformach służby zdrowia

Foto: materiały prasowe

8 miliardów złotych więcej niż rok wcześniej wydano w 2017 r. z budżetu państwa na system ochrony zdrowia. Jednocześnie, jak pokazują dane Głównego Urzędu Statystycznego, w ubiegłym roku zmarło o 16 tys. Polaków więcej. Zdaniem ekspertów to nie tylko efekt starzenia się społeczeństwa, ale także kiepskiej opieki zdrowotnej. – Te pieniądze zwyczajnie zmarnowano – uważa prof. dr hab. n. med. Paweł Buszman, kardiolog i prezes American Heart of Poland. – W skali europejskiej jesteśmy państwem unikatowym w sensie negatywnym, bo oczekiwana długość życia skróciła się zamiast wydłużyć. Możemy więc przyjąć, że wydajemy dużo, ale z coraz mniejszą efektywnością – mówił prof. Buszman podczas Kongresu Wyzwań Zdrowotnych (Health Challenges Congress), który odbył się w ubiegłym tygodniu w Katowicach. I dodał, że zanim podejmie się decyzję o podniesieniu nakładów na zdrowie, należy się najpierw zastanowić, w jaki sposób je wydawać.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Ochrona zdrowia
Nowa lista szczepień z refundacją w aptekach od 25 sierpnia
Ochrona zdrowia
Dr Tadeusz Oleszczuk: System kradnie współpracę z pacjentem
Ochrona zdrowia
Konkurs na onkologię z Funduszu Medycznego. Wpłynęło więcej wniosków niż w 2023 r.
Ochrona zdrowia
Priorytety duńskiej prezydencji w zdrowiu. W planach start trilogów w sprawie Aktu o lekach krytycznych
Ochrona zdrowia
Ochrona zdrowia to wspólna sprawa
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama