Reklama

Automatyka Facebooka

Po zarzutach o ukrywanie konserwatywnych artykułów, Facebook zmniejszył uprawnienia redaktorów. Więcej do powiedzenia mają teraz algorytmy.

Aktualizacja: 29.08.2016 16:26 Publikacja: 29.08.2016 16:13

Zastosowanie algorytmów zamiast ludzi ma podnieść jakość prezentowanych treści — informuje Facebook

Zastosowanie algorytmów zamiast ludzi ma podnieść jakość prezentowanych treści — informuje Facebook

Foto: 123RF

Wprowadzane właśnie przez Facebooka zmiany mają na celu zmniejszenie wpływu ludzi na to, co wyświetla się jako popularne tematy. Zamiast krótkiego opisu — zwykle stworzonego przed człowieka — będzie tylko sucha informacja o liczbie użytkowników, którzy interesują się tym zagadnieniem. W ten sposób ludzie — i ich polityczne sympatie — nie będą miały znaczenia.

Modyfikacje to odległy efekt zarzutów o manipulowanie tym, co wyświetla się na stronach sieci społecznościowej. Anonimowy były pracownik Facebooka twierdził, że rutynowo ukrywa się materiały o wydźwięku konserwatywnym, a promuje te o wartościach lewicowych. Sprawa błyskawicznie stała się polityczna — m.in. za sprawą nadchodzących wyborów w USA.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Nowe technologie
Podcast „Rzecz w tym”: Czy jesteśmy skazani na bipolarny świat technologiczny?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Nowe technologie
Chińska rewolucja w sztucznej inteligencji. Czy Ameryka traci przewagę?
Nowe technologie
Niewykrywalny bombowiec strategiczny Sił Powietrznych USA odbył pierwszy lot
Nowe technologie
Co mówią kury? Naukowcy opracowali tłumacza, użyli sztucznej inteligencji
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Nowe technologie
Prof. Zybertowicz: AI może potraktować ludzkość jak budowniczy autostrad traktują mrowiska
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama