Prototypowy obiekt został przerzucony nad potokiem Ryjak w miejscu istniejącego, ale zniszczonego obiektu z 1958 roku. Dopuszczalne obciążenie podniesiono z 15 do 40 ton. Kompozyt FRP (ang. Fiber-Reinforced Polymer) to włókna otoczone matrycą polimerową.
Elementy wykonane z tego materiału nie korodują, są lżejsze od tradycyjnych prefabrykatów stosowanych w budownictwie, ich parametry wytrzymałościowe przewyższają stal, montaż jest łatwiejszy, a czas budowy krótszy. Dźwigary mostu wykonano z włókien szklanych i węglowych oraz żywicy epoksydowej.
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju przeznaczyło na ten projekt 5 mln 150 tys. złotych. Prototypowy most jest dziełem specjalistów z Mostostalu, Politechniki Warszawską i Rzeszowskiej oraz firmy Promost Consulting.
Trwają prace wykończeniowe. W najbliższym czasie zostanie dokończona izolacja płyty i nawierzchnia na obiekcie i dojazdach. Równolegle trwają prace nad umocnieniem brzegów rzeki. Próbne obciążenia mają na celu sprawdzenie między innymi przemieszczeń, drgań i naprężeń w kluczowych elementach konstrukcyjnych mostu.
Całe przedsięwzięcie obejmujące projektowanie, badania przemysłowe, i budowę trwa od listopada 2013 do marca 2016 r. W ramach projektu zostanie również opracowany system monitoringu mostu kompozytowego..